Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
snabbis skrev:Stora mjukvaror laddas över på usb först, sen in i bilen.
Smidigt... :-O)
Användarvisningsbild
av the_dolph
Håller utkik hela tiden efter någon passande till ett rimligt pris. Hur är t.ex situationer med omkörning från 70-80 km/h? Tycker bilen jag har nu är rätt seg. Xc70 2.5t aut.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag skulle aäga att T6:an upplevs som allra snabbast vid omkörningar på treans växel, så i landsvägsfart mao.

Men, polestar är A och O på T6:an, ett måste.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är många mil... Men är man beredd på lite reparationer så kanske den kan va kul? Lyssna framförallt efter lagerljud från bakre differentialen (hörs mest mellan 60-80km/h).

Vid 24kmil är det den absolut största servicen på bilen, kan va kostsam.
av Schmoyoho
MartinS skrev:Vid 24kmil är det den absolut största servicen på bilen, kan va kostsam.
Jaså? Vad görs på den servicen? Eller om du har någon insikt i ungefär vad som görs när eller liknande. Hörde nyligen tändstiften påstås räcka över 10000 mil i de nya T6:orna t.ex :shock:
Användarvisningsbild
av MartinS
Var 24kmil byter man aggregatremmen och dess spännare. Den sitter minst sagt spännande till, knappt synbar innan man börjar demontera grejer. Jag TROR det är en ganska kostsam operation, iallafall i paritet med ett kamremsbyte..

Var 12k:e mil byter man t-stift

Var 6k:e mil byter man luftfilter och rengör driversupport kamerorna.

Var 3k:e mil byter man kupefilter, olja och tändstift.

Mao skall allt detta bytas vid 24kmil, plus de vanliga kontrollpunkterna då förstås.

Om man köper en bil med dessa mil bör man väl kanske räkna in byte av olja i lådan, vinkelväxel, haldex och bakre differential också om det inte är gjort tidigare, lådan bör väl åtminstone få sin andra sköljning vid dessa milen.

/Martin
Användarvisningsbild
av xerent
Känns gött med dom oljebytena bokade till 19 maj förutom vinkelväxeln den tar vi sen :D

Jag tycker det vore bättre att satsa på en välskött 08 eller 09 med låga mil och lägga Polestar på den, än att köpa en nyare med höga mil bara för att få den nyare motorn. Men sen har jag inte testkört den nyare motorn heller. Tyckte det var sjukt bra drag i 285-hästarn utan Polestar :grin:
Användarvisningsbild
av MartinS
Med polestar i 285'an är det i princip ingen skillnad mellan 285 och 304 motorn. Med polestar i bpda bilarna är det till med mer effekt i den äldre kring 4krpm.

Men polestar är ett måste i båda versionerna, gör enorm skillnad.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 24
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]