Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jäverhammar
bibbedlizard skrev:
Jäverhammar skrev:Bibbedlizzard - Visste du att Volbo sneglade på VAGs gamla 1.9 sugdiesel när designade den nya VEA dieseln.
Den stora utmaningen för Volvo under utvecklingen var att maskera att VEA motorn i princip är en uppborrad blåkopia av denna gamla raritet.
Därtill undrar jag hur de tänkte när de tog dämpare, stolar och hjulupphängning från en gammal skoda pickis och skapade dynamiq edition? De kunde väl ändå tagit grejerna från en fabia... :)

Off topic: Ser förbannat mycket fram emot att vår XC70 D4 AWD BE levereras - V46 Vit, lastpaket, klimatpaket, drag etc... Den kommer att bli en prydnad på parkeringen i Salem ;)
Har du någon källa på det eller är det något rykte som du hört? Dynamic edition är samma hjulupphängning som r-design och lär väll knappast komma från Skoda pickis, sätena är topp of the line och du har nog inte suttit i någon utav bilarna om du jämnför dom!
Mäh Jonas - Du känner väl igen ett ironiskt och alltigenom bara rent löjligt inlägg? Bild

Dynamiq edition är eller Volvo överlag är ljusår framför Skoda Pickup och Fabia. Vi sålde ju precis vår fabia och beställde en XC70 då frugan fick bestämma.
Hon var rätt säker på att vi skulle köpa Volvo då hennes vännina som bor i Huddinge med sin kille först hade en röd V70 D5 AWD r-design -12 och sedan beställde en ny vit V70 D4 VEA aut dynamiq edition -15.
Frugan gillade bilarna skarpt och som du skrev går det inte att jämföra Fabian med en Volvo oavsett storlek :)

Skulle väldigt gärna ha Dynamiq stolarna i vår kommande bil då de är riktigt sköna!

Nu trillar väl poletten ned? Bild
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Jäverhammar skrev:
bibbedlizard skrev:
Jäverhammar skrev:Bibbedlizzard - Visste du att Volbo sneglade på VAGs gamla 1.9 sugdiesel när designade den nya VEA dieseln.
Den stora utmaningen för Volvo under utvecklingen var att maskera att VEA motorn i princip är en uppborrad blåkopia av denna gamla raritet.
Därtill undrar jag hur de tänkte när de tog dämpare, stolar och hjulupphängning från en gammal skoda pickis och skapade dynamiq edition? De kunde väl ändå tagit grejerna från en fabia... :)

Off topic: Ser förbannat mycket fram emot att vår XC70 D4 AWD BE levereras - V46 Vit, lastpaket, klimatpaket, drag etc... Den kommer att bli en prydnad på parkeringen i Salem ;)
Har du någon källa på det eller är det något rykte som du hört? Dynamic edition är samma hjulupphängning som r-design och lär väll knappast komma från Skoda pickis, sätena är topp of the line och du har nog inte suttit i någon utav bilarna om du jämnför dom!
Mäh Jonas - Du känner väl igen ett ironiskt och alltigenom bara rent löjligt inlägg? Bild

Dynamiq edition är eller Volvo överlag är ljusår framför Skoda Pickup och Fabia. Vi sålde ju precis vår fabia och beställde en XC70 då frugan fick bestämma.
Hon var rätt säker på att vi skulle köpa Volvo då hennes vännina som bor i Huddinge med sin kille först hade en röd V70 D5 AWD r-design -12 och sedan beställde en ny vit V70 D4 VEA aut dynamiq edition -15.

Frugan gillade bilarna skarpt och som du skrev går det inte att jämföra Fabian med en Volvo oavsett storlek :)

Skulle väldigt gärna ha Dynamiq stolarna i vår kommande bil då de är riktigt sköna!

Nu trillar väl poletten ned? Bild[/

Hahaha!!! Ja nu trillade poletten ned och den tog ut kurvan vill jag lova! Och det är ju så uppenbart nu när jag vet :) Fredrik! Jag har ju varit i din sits och vet hur det känns att vänta! Allt bra annars?
Robbi du har ju också dynamic stolarna så jag förstår att hon tycker det :)
av Jäverhammar
Allt e lugnt annars :) Dryg väntan på bilen!!! Transporteras till ÅF per igår

Man glömmer lätt bort hur sjukt jobbigt allting blir utan bil!

Hur är komforten i din Dynamiq Jonas? Tänkte mest på fjädrung osv.?
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Då börjar man se ljuset iaf, ja det är helt sjukt hur beroende av bil man verkligen är! Jag tycker att det är bra komfort, är uppe i Norrland nu, resan upp blev 104 mil och vi har åkt hur bra som helst, lite stötig ibland pga sänkt sport chassie med nivåregleringen så det blir utan det på nästa bil, du kommer bli nöjd med XCns komfort tror jag!
av Jäverhammar
Låter bra :) Tänkte välja till nivåregleringen men avskräcktes av reservdelspriset - 8000kr styck + att frugan tyckte det var onödigt (saken är att hon inte förstår hur fantastiskt det är med nivåreglering)
Användarvisningsbild
av Robbi
Måste säga att jag föredrar lite stötighet jämfört med min gamla V70 som gungade så man var snurrig efter långresa.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jäverhammar skrev:Låter bra :) Tänkte välja till nivåregleringen men avskräcktes av reservdelspriset - 8000kr styck Bild + att frugan tyckte det var onödigt (saken är att hon inte förstår hur fantastiskt det är med nivåreglering) Bild
Ha ha, du måste få frugan nöjd med vissa grejjer så att du fritt får välja vad du vill ha. Såhär gjorde jag: vi åkte och provkörde massa bilar. Då hon gillade stolarna i en XC70 Sport edition, blev det den, nivåregleringen åkte med. Jag hade kunnat tänka mig andra bilar men...Hon ville absolut ha shoppingskassehållare bak, visst. Sminkspegel, jajamen. Caspian blue färg, varför inte. Sollucka, där fick jag med massor av mitt med att välja det paketet. Sedan var det inga bekymmer för mig att välja motor, växellåda, lite annat onödigt tekniskt o.s.v.

Och jag inser hur traditionell jag låter i genusuppdelningen ovan men...verkligheten är nåt annat än ideologi.Bild
Användarvisningsbild
av Robbi
Blir det några nya bilar här på tråden? Hur många väntar fortfarande och vad är det för skönheter man så småningom ska få se bilder på?
av Elmeholt
Jag väntar fortfarande. Hoppas få min den här veckan. Är ingen sport, utan en vanlig. Men ni får bilder ändå om ni vill när den kommer :)
Användarvisningsbild
av hållundan
Var ju tämligen säker på att det skulle bli en V70 Sport Edition. Var och provkörde en igår, FWD D4 manuell som var mycket, mycket trevlig.

Fick ett pris på ~330kkr med VOC och tonade rutor. Slängde samtidigt med en XC70 med motsvarande spec (VOC+tonat), D4 FWD manuell som landade på "enbart" ~8kkr över.

Efter lite lobbande med Volvofinans idag (rör sig om en förmånsbil via arbetet) får jag en kalkyl som visar på att XC70n bara är dryga hundringen dyrare per månad. Saker är klar, jag kommer beställa en XC70. Fett najs, som de säger, kidsen.

Nu är det bara nedräkning som ska till för att min nuvarande trötta D2a V60 ska gå ut, så jag kan lägga en beställning. Yay!

Edit: Kollade även en "vanlig" Momentum BE med VOC+tonat plus en automat med samma spec, men prisskillnaden ner (för den "vanliga" man) och prisgapet upp (för automaten) motiverar än mer att det blir en Zlatanmobil. Snart dags att titulera sig gubbe med andra ord. :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 21

Nu har jag en V90 MY2020 med den gamla vanliga v&a[…]

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]