- tor 30 okt 2014, 20:53
Äh... alla vill ju motivera sitt val inför de som valt annat. Då framhåller man fördelarna med sitt eget val och överdriver nackdelarna med den andres val. Sedan finns det en del lustiga argument, till exempel "förr klarade man sig minsann med en Volvo 140" eller "jag har aldrig haft problem med att köra framhjulsdrivet". Det är ju ett skitdåligt argument för att fyrhjulsdrift är dåligt nu eller för att någon annan med helt andra preferenser och önskemål skall vara lika nöjd med framhjulsdrift. Jag kan ge jättemånga exempel på vad man klarade sig med förr. Vad skall jag börja med? Näe, det är alltså inga hållbara argument, det är bara något man säger.
Det går bra, till och med skitbra, att ta sig fram med tvåhjulsdrift. Man faktum kvarstår, det går faktiskt aningens bättre att ta sig fram med fyrhjulsdrift. Vissa anser att denna lilla skillnad är värd de högre kostnader en AWD dras med. Vissa vill ha det där lilla extra i ett sammanhang och är beredda att betala för det eller försaka något annat. Så enkelt är det.
Det går bra, till och med skitbra, att ta sig fram med tvåhjulsdrift. Man faktum kvarstår, det går faktiskt aningens bättre att ta sig fram med fyrhjulsdrift. Vissa anser att denna lilla skillnad är värd de högre kostnader en AWD dras med. Vissa vill ha det där lilla extra i ett sammanhang och är beredda att betala för det eller försaka något annat. Så enkelt är det.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"