Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Verkligen tjusig kärra Gabriel!
Användarvisningsbild
av chasba
Gabriel skrev:Jag hämtade ut min i förrgår ...
Gratulerer med en flott bil! :)
av Gabriel
Draget passade perfekt trots att jag fått tag i ett drag med ett äldre art.nr.
Jag misstänker att Volvo uppdaterat sitt art.nr. av någon anledning fast hårdvaran fortfarande är likadan till alla årsmodeller.

Jag ska ladda mjukvaran imorgon och har fått priset 640kr.

Edit: Mjukvara laddad och allt funkar, totalkostnad för drag,trm,kablage (ink frakt) och mjukvara blev 3300kr. Montaget tog ca 5 timmar och jag bedömmer den tekniska svårighetsgraden till 3 skiftnycklar av 5.
av pjonsson
Gabriel skrev:Draget passade perfekt trots att jag fått tag i ett drag med ett äldre art.nr.
Jag misstänker att Volvo uppdaterat sitt art.nr. av någon anledning fast hårdvaran fortfarande är likadan till alla årsmodeller.

Jag ska ladda mjukvaran imorgon och har fått priset 640kr.

Edit: Mjukvara laddad och allt funkar, totalkostnad för drag,trm,kablage (ink frakt) och mjukvara blev 3300kr. Montaget tog ca 5 timmar och jag bedömmer den tekniska svårighetsgraden till 3 skiftnycklar av 5.
Låter bra. Ja köpte drag kablage modul för 1900 så blir ju billigt. Kapade du avgassystemet? Och moment drog du bultarna?
av Gabriel
Bra pris!
Nej, på båda frågorna.
Enligt rekommendation från en PST på Bilbolaget (som sålde bilen) så kapade jag inte systemet. Det funkar men är lite meckigt att komma åt ordentligt att dra bultarna, med hjälp av dragskaft/hylsa, ledhylsnyckel och blocknyckel så lyckades jag dra samtliga fyra så att jag var nöjd.
Vad som oxå var lite meckigt är att få stötfångaren (plasthöljet) att släppa i överkant.
  • 1
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]

Dolda Vinkeln...