Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Det gick alltid att få rattvärme bara olika lång leveranstid. När jag beställde i oktober så va det april om man ville ha rattvärme, december om man kunde va utan.
Användarvisningsbild
av Slasse
Jag skulle inte få rattvärme enligt min säljare. Men när den väl kom i januari så hade den rattvärme ändå. :)
av tottelicious
Mackan_GBG skrev:
tottelicious skrev:Beställde 8/12 och nu äntligen är min V70 T4 Sport på väg till Bilhandlarn! Åker till fjällen om 3v så blir en bra premiärtur :)
Härligt, Samma modell och motor som jag valt. Har du kunnat följa statusen på Min Volvo eller är det först nu när den är påväg till handlaren som det ändrat sig?
Yes - ska bli riktigt kul! Hoppas på nåt RICA eller Polestar trim till sommarn.

Leveransstatusen är ju ett enda stort skämt? Stod som "orderlagd" hur länge som helst sen helt plötsligt "byggd i Torslanda". Nån knapp vecka efteråt ändrats till "På väg till din bilhandlare".
av pjonsson
Paran73 skrev:Varför står det under status orderlagd?
Leveranstid v14
Brukar det inte komma upp hur många bilar som är före i kön?
Stod orderlagd sen byggd i Torslanda för mig. Inget annat
av Mackan_GBG
Paran73 skrev:Varför står det under status orderlagd?
Leveranstid v14
Brukar det inte komma upp hur många bilar som är före i kön?
Kö-funktionen är borttagen tyvärr.
av Gabriel
Jag hämtade ut min i förrgår, har bara hunnit med att köra två mil då jag prioriterat lackbehandling och montage av dragkrok. Första reflexionerna är att ljudnivån är mycket låg i kupén (laminerade rutor och 17" dubbdäck), den upplevs också mjukare i chassit jämfört med min förra v70 R-design, dock inte riktigt lika mjuk som en XC70 Summum, dvs precis som förväntat. Jag är mycket nöjd med färgvalet, seashell i kombination med sportens svarta look blev klockren enligt mig. :D
0101.jpg
0101.jpg (1.55 MiB) Visad 357 gånger
007.JPG
007.JPG (1.31 MiB) Visad 356 gånger
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116

Hittade du lösningen? Har också vatten […]