Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackan_GBG
Krollspell skrev:Ibland kan återförsäljaren ha redan tidigare beställningar lagda på bilar som ska "hem" till bilhallen. T ex om han beställt en XC70/V70 D5 och en kund kommer in som t ex vill ha en D4 så kan han om han vill (om det inte är försent) göra om sin egen beställning enligt kundens spec. i stället.

Har hänt mig flera gånger och leveranstiden kan bli betydligt mycket kortare. Stora återförsäljare som Bilia, Bra Bil m fl har oftast någon bil i beställning till bilhallen alt till demo, tjänstebil för egen personal.

Visst kan det vara så, dock köpte jag av Bilia. Tror saken är att jag valde T4:an som i samma veva som jag köpte höll på att ta slut. Bara vänta och hoppas tiden på Min Volvo inte stämmer och det går snabbare.
av Mackan_GBG
Hur är det förresten med rattvärme? Enligt V70-broschyren skall rattvärme vara standard på Classic i momentumnivå. Men kan ej se i min spec att detta ingår? Har detta utgått precis som BLIS?
av tottelicious
Beställde 8/12 och nu äntligen är min V70 T4 Sport på väg till Bilhandlarn! Åker till fjällen om 3v så blir en bra premiärtur :)
av Mackan_GBG
tottelicious skrev:Beställde 8/12 och nu äntligen är min V70 T4 Sport på väg till Bilhandlarn! Åker till fjällen om 3v så blir en bra premiärtur :)
Härligt, Samma modell och motor som jag valt. Har du kunnat följa statusen på Min Volvo eller är det först nu när den är påväg till handlaren som det ändrat sig?
av mattish
Gabriel skrev:30754576/30754577 (76 står det på volvodekalen och 77 är stansat på typbrickan) är det på min (fasta) krok, men jag har även sett att art.nr.31359720 förekommer.

Som jag fattat det så sitter det likdana krokar på alla årsmodeller från 2008-2016, däremot tror jag bara ett den senaste typen av TRM (trailermodul) 31399575 sitter på -14 och nyare.
Tror att den ska finnas från 2013. Jag har iaf den uppdaterade för LED ljus på min bil.
av snabbis
Gabriel skrev:Dock gick ju rattvärme att välja till ända in i det sista så jag tror inte att det var slutsålt eller hade utgått.
Det va brist på rattar ett tag. Samma för oss, beställer vi tjänstebilar fick vi inga med rattvärme .
av Gabriel
snabbis skrev:Det va brist på rattar ett tag. Samma för oss, beställer vi tjänstebilar fick vi inga med rattvärme .
Ok, det visste jag inte, det måste vart en tillfällig brist då.
Jag beställde min bil sista veckan som det var möjligt att skräddarsy bilarna och jag hade inget problem att få rattvärme.
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 116
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]