Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perhall skrev:Ser att någon här, närmare bestämt philipsguy, beställt en Summum Business Pro. När jag försöker i konfiguratorn går inte det. Den hoppar efter ikryssad Summum direkt till ordinarie listpris, vilket inte gör det så intressant... kan man lägga till för Summum...? Finns ju flera saker där som man nog ändå köper till... ser att det är bra kampanjpris på D5 redan.../PH
Business och Business Pro är Teknik paketen.
Efter att du valt bilmodell och motor, växellåda och Momentum eller Summum så väljer man Teknik paket Pro HP (enligt prislistan 19900kr) detta är det kampanj på och kostar 0kr. Jag testade på V70 och Xc70 precis så det gäller nog än.

//JL
Man ska inte glömma att byggfunktionen hos Volvocars är "vägledande" och inte alltid fungerar till hundra procent med rabatter etc. Mitt råd är att bygga ihop det man önskar och sedan utifrån det be om en offert.
Jorglund skrev:
perhall skrev:Ser att någon här, närmare bestämt philipsguy, beställt en Summum Business Pro. När jag försöker i konfiguratorn går inte det. Den hoppar efter ikryssad Summum direkt till ordinarie listpris, vilket inte gör det så intressant... kan man lägga till för Summum...? Finns ju flera saker där som man nog ändå köper till... ser att det är bra kampanjpris på D5 redan.../PH
Efter att du valt bilmodell och motor, växellåda och Momentum eller Summum så väljer man Teknik paket Pro HP (enligt prislistan 19900kr) detta är det kampanj på och kostar 0kr. Jag testade på V70 och Xc70 precis så det gäller nog än.

//JL
Hmm, jag beställde en XC70 D5 Momentum Business Edition förra veckan. Gick genast in på Bygg din bil när jag såg det här inlägget, och mycket riktigt, det är ingen prisskillnad om man väljer Teknik Pro istället. Ringde då upp min säljare men enligt honom skiljer det 14000. Synd, hade varit gott med taklucka...
UlrikZ skrev:
Jorglund skrev:

//JL
Hmm, jag beställde en XC70 D5 Momentum Business Edition förra veckan. Gick genast in på Bygg din bil när jag såg det här inlägget, och mycket riktigt, det är ingen prisskillnad om man väljer Teknik Pro istället. Ringde då upp min säljare men enligt honom skiljer det 14000. Synd, hade varit gott med taklucka...
Jag behövde inte betala ngt för det paketet när jag beställde i April, dom kan ju ha ändrat det hela nu och det brukar släpa lite på bygg bil sidorna.. :???:
Det kanske är skillnad om man har valt Summum som perhall skrev..
//JL
perhall skrev:Jag hade rattvärme på en BMW e39 MY97 tillverkad 1996.. så det är nog inte att det är nytt på Volvo (sent, som vanligt) som är problemet.../PH
I det här fallet är Volvo snarare för tidigt framme, eller var för tidigt framme, ska man väl säga. Elvärmd ratt (kallad el-Genua) fanns till den första Volvo jag köpte ny, en 744 GLT 16 valve av 1989 års modell. Men nästan ingen köpte den på den tiden, så de lade ner produkten på grund av minimal efterfrågan. Den läderklädda ratten (som alltså kallades Genua - den liknade originalratten, fast skinn- istället för plastklädd) fanns även utan elvärme. Hade man elvärme fick man en knapp på rattstången till det, ungefär som den till varningsblinkersen på den tiden.

År 1990 fanns 3524 588 till modellerna 740 och 760. Kostade 3375:- på den tiden. En likadan ratt utan värme kostade 1495:-.
1993 hade priset ökat till 4280:-. Sortimentet hade dessutom utökats med 3529 384, som passade 960 och 850.

Allting uppfinns två gånger, först när någon kommer på det och sen igen när det går att sälja.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
apersson850 skrev:
perhall skrev:Jag hade rattvärme på en BMW e39 MY97 tillverkad 1996.. så det är nog inte att det är nytt på Volvo (sent, som vanligt) som är problemet.../PH
I det här fallet är Volvo snarare för tidigt framme, eller var för tidigt framme, ska man väl säga. Elvärmd ratt (kallad el-Genua) fanns till den första Volvo jag köpte ny, en 744 GLT 16 valve av 1989 års modell. Men nästan ingen köpte den på den tiden, så de lade ner produkten på grund av minimal efterfrågan. Den läderklädda ratten (som alltså kallades Genua - den liknade originalratten, fast skinn- istället för plastklädd) fanns även utan elvärme. Hade man elvärme fick man en knapp på rattstången till det, ungefär som den till varningsblinkersen på den tiden.

Allting uppfinns två gånger, först när någon kommer på det och sen igen när det går att sälja.
Det kände jag inte till! Volvo hade ju även ETC 1984 men det försvann raskt, alltså antispinnsystem... och återanvände aldrig på den plattformen, inte ens MY98 V90 fanns väl att köpa med antispinn.
PH
Ja, ETC (Electronic Traction Control) var ett råbarkat system, som fungerade genom att stänga av en eller flera cylindrar, för att ta ner effekten. Ibland kunde det få fnatt och då blev bilen encylindrig hela tiden. Världens dyraste moped...

Jag har sett en (1!) bil med ETC, i mitt lilla liv. Så vanligt var det inte. Blev lättare att implementera när gaspådraget blev elektroniskt, istället för med vajer.
Racetwin2 skrev:Ja- min började byggas idag och jag hade bl.a värmepaketet med ratten så det verkar löst. För övrigt började bilen byggas minst en vecka före preliminära byggstarten som skulle varit vecka 23. Finns hopp om leverans före semestern alltså :) dock ligger planerad leverans fortfarande i vecka 27...... :???:
Men du beställde väl återigen en Bifuel? Vad är det för ledtid för konverteringen?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]