Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Jag har en Atos! :shock: Den är från 2000 och kostade ny 82000:-
Har varit i familjen sen 2001 och den bara rullar och rullar. Bytt kamrem 2 ggr (700kr/gång), ett batteri och några uppsättningar däck som kostar 1200:- per uppsättning!! Service är också utfört.
Visst, skrammelburk är det, den är inte särskilt bekväm eller rolig. Men driftsäker är den, aldrig har den klickat.

En stadsbuss körde på den för ett år sedan och det blev en liten bula vänster bak, den fortsätter rulla. Nu börjar rosten komma krypandes och jag kanske kan hålla den levande något år till utan större utgifter.

Det är billigt bilägande och är man inte så kräsen så fungerar det bra. Dom pengarna den kostat i 12 år är vad min volvo har sjunkit på 700 mil och 4 månader! När man tänker så funderar man på varför man ska ha dyra bilar...
Användarvisningsbild
av MartinS
De bekanta till mig som köpt nya kia hade nog föredragit en gnisslande takkonsol än att behöva lacka om bakluckan tre gånger pga rost, innan bilen fyllt tre. Plus alla andra fel de också haft som bromsbortfall, trasig ac etc.

Men den har alltid startat, om det är det som är driftsäkerhet?!

/Martin
av Fartdåre
MartinS skrev:De bekanta till mig som köpt nya kia hade nog föredragit en gnisslande takkonsol än att behöva lacka om bakluckan tre gånger pga rost, innan bilen fyllt tre. Plus alla andra fel de också haft som bromsbortfall, trasig ac etc.

Men den har alltid startat, om det är det som är driftsäkerhet?!

/Martin
Precis som en modern Volvo med andra ord. Kolla runt i vårat forum. Rostproblem är det inte så farligt
med och den genomsnittliga volvon är absolut på en aningen högre nivå... Inget snack om det.

Poängen är att andra fortfarande utvecklas. Snabbt går det också. Hyundai var på Kias nivån för sådär sju, åtta år sedan.
En Hyundai Coupe´lever kvar i minnet. Tyvärr... Lite äldre än åtta år iofs....och vilken skit. Så är det inte nu.
Man bör hänga med och då hjälper det inte att skyffla in fräck utrustning och hålla höga priser... Hög status får
inte en bil att gå 25 000 mil...
av volvobaggen
Krakus skrev:Jag skulle vilja veta vilka bilar (märken) klarar 40-50000 mil?
Vojjes Toyota Carina kommer klara av 100000 mil utan rost eller byte av reservdelar.
av gsson
(last)bilar kanske. Annars.. Nej, knappast!
Användarvisningsbild
av hollan
volvo mb bmw kanske vw om dom kör utan dsg sen vet jag inte många fler :wink:
jag brukar kolla vad taxi kör med för det måste ju vara en anedning att dom inte kör kia och liknande
Användarvisningsbild
av MartinS
I början på 90-talet körde jag lite taxi på helger och kvällar. Favoritbilen var en Toyota Previa med automatlåda. Den hade rullat 90.000mil när den fyllde tre år 1994. Fast den fick ny bakaxel vid 80.000 så det var ju lite kass ;)

Fast man kan nog inte jämföra en 91:a med en 2011:a. Idag tillverkas inga bilar för att hålla så länge, tyvärr.

/Martin
av mattish
hollan skrev:volvo mb bmw kanske vw om dom kör utan dsg sen vet jag inte många fler :wink:
jag brukar kolla vad taxi kör med för det måste ju vara en anedning att dom inte kör kia och liknande
Vw ROSTAR!

Anledningen till att Kia osv inte används så ofta som taxi är nog komforten och att de inte är så väletablerade med bra priser för taxigarantier osv.. Att den skulle fungera som taxibil är det väl ingen tvekan om?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]