gsson skrev:Absolut, men det är la ingen som kan beskylla Volvo för bra kvalitet nu. Tråkigt tycker jag. I grund och botten tycker jag att v70:n är den perfekta familjebilen. Men när man knappt vågar ur socknen med bilen för man inte litar på skiten, det är illa.
Och ja, jag ska byta bort den, så fort som möjligt. Dock är jag inte gjord av pengar, så jag kan inte skänka bort den... :/
För övrigt så har jag bra koll på det med kvalite, jobbar med sånt hela tiden! ;)
Steff 99 skrev:Att man pressar kostnader på sina underleverantörer är inget nytt , det gör alla inom alla branscher, vad som är viktigare är hur man från Volvos sida kravställer på kvaliten som underleveratören skall leverera.
Det gäller att hålla isär kraven o verkan innan man kritikserar.
Nu har kanske V70 varit mycket feldrabbad med mängder av småfel, det är inte det samma som att alla modeller från Volvo är lika feldrabbade.
Med det teknikinnehållet som alla nya bilar har idag , så är inte V70 mer drabbad än övriga märken, men ägarna får
Större problem med att få fram vad som egentligen är fel, felsökningen mer o mer komplicerad, man tycker att teknikern skalll hitta fel som bara visar sig ibland.
Jag tror att vi kommer att få leva med detta oavsätt märke....bra eller dåligt !
Ser man historiskt så har inte VAG/VW rosat marknaden att vara speciellt felfri samt deras vekstäder har legat i botten....