Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Klart att det inte är relevant för alla i alla situationer, men i en prisjämföresle är det väl i högsta grad relevant!?

Om vi leker med tanken att D5 endast gick att få med största stereon och Bensinaren levererades med minsta stereon default, så blir det ju samma diskussion där!
Alla kommer inte tycka att det är nödvändigt med största stereon, men den är ju där trots allt, och det påverkar priset.
Och att utrustning -nödvändig eller inte- påverkar priset är väl inge konstigt!?
av Desmodue
Jag har kanske fått allt om bakfoten då det varit lite stul med betalningarna till Transportstyrelsen men transaktioner åt båda hållen så det kanske är tre gånnger per år och 1 664:- per gång (100:- i påminnelseavgift gav 1 764).
Inte kunde man betala en gång per år utan då börjar de skicka överkjutande åter.

4 992 per år blir det om det är tre inbetalningar.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:Klart att det inte är relevant för alla i alla situationer, men i en prisjämföresle är det väl i högsta grad relevant!?
Visst men jag tycker det är svårt att jämföra när man börjar skicka med andra saker som man som köpare inte kan välja till/bort, har ju samma problem med AWD tex.

Till Passat med 2.0 diesel kan man ju välja till Haldex AWD för 9.000 kr

Till V70 med 2.0 diesel (D3) får man ju lägga på 150.000 kr för Haldex AWD, för volvo skickar med 0.5 liter större motor och automat på samma gång.

Prisvärt, inte vet jag.....
av perhall
Jag skulle vilja avvara elhissarna bak och få tillbaka 3000, men det verkar svårt:(
PH
av Enzo
VolvoB20 skrev: Till V70 med 2.0 diesel (D3) får man ju lägga på 150.000 kr för Haldex AWD, för volvo skickar med 0.5 liter större motor och automat på samma gång.
Eller 70 tusen, och ja, det är prisvärt som fan med tanke på hur mkt man får för de 70 tusen, varav 15 tusen är ett utrustningspaket, 18 tusen ger en D5-motor (prisvärt som fan, fattar inte hur nån kan snåla på de pengarna), 18 tusen automat, okej, här kommer den enda egentliga kostnaden som kan diskuteras, man tvingas på en automat. Då är vi uppe i 51 tusen. Återstår 19 för fyrhjulsdriften.

Så visst, låt folk välja till automat själva, men i övrigt är det ju inte mycket att tjafsa om. D5an gör ju V70n till en bra bil och att ens fundera på att köpa D3 och sedan vänta in ett polestartrim som kanske ger 20 hk till när man får 215 hk och 440 Nm idag för 18 tusen.

Detta är ju listpriser!
av Enzo
Desmodue skrev:Jag har kanske fått allt om bakfoten då det varit lite stul med betalningarna till Transportstyrelsen men transaktioner åt båda hållen så det kanske är tre gånnger per år och 1 664:- per gång (100:- i påminnelseavgift gav 1 764).
Inte kunde man betala en gång per år utan då börjar de skicka överkjutande åter.

Jag la in min idag, och det var återigen var fjärde månad, som det varit sedan dec. 05 när jag köpte min första diesel. 1562 spänn * 3 per år. Årets D5 blir väl lite billigare ändå.
Användarvisningsbild
av apersson850
Skatten för min XC70 D5 AWD automat 2012 är 4178 kronor om året.

Går den en deciliter snålare än vad 854 Turbo gör räcker det med 1500 mil om året för att neutralisera skatten. Är den två deciliter snålare (vilket man ju kan hoppas) räcker det med 750 mil om året.
av Desmodue
Enzo skrev:
Desmodue skrev:Jag har kanske fått allt om bakfoten då det varit lite stul med betalningarna till Transportstyrelsen men transaktioner åt båda hållen så det kanske är tre gånnger per år och 1 664:- per gång (100:- i påminnelseavgift gav 1 764).

Jag la in min idag, och det var återigen var fjärde månad, som det varit sedan dec. 05 när jag köpte min första diesel. 1562 spänn * 3 per år. Årets D5 blir väl lite billigare ändå.
Det var någon som nämde att det var en gång i kvartalet någon stans och då hakande min hjärna på automatiskt utan att tänka, det skall ju vara tertial och inte per kvartal.
Användarvisningsbild
av apersson850
Efter att nu har kört 70-modell med diesel i ett dygn :???: har jag inte hunnit ångra mig än, i alla fall.
av perhall
Den som köper en D5AWD får ju väldigt mycket för sina 70 extra jämfört med den som "uppgraderar" en T4 till en D3: +58100. Utomlands är T4 och D3 lika dyra. Konstig prissättning...
PH
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]