Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Barn utesluter inte vuxenleksaker, ser ingen anledning till att Z4:an skulle behöva stryka på foten bara för att det ska handlas kombi. Har aldrig hört några klagomål från ynglingen när han får åka Z4M till dagis istället för V70/XC70. Med nyckelavstängning på passagerarairbagen och en filt i stolen som skyddar klädseln från skador ifrån barnstolen så är det bara till att tuta och köra.

På V70-fronten vacklar jag svårt kring Volvo on Call. Eftersom inte en kotte verkar veta vad VoC kostar per månad efter att de två fria år som ingår tagit slut börjar jag tröttna och överväger starkt att stryka det ur ordern. Bristen på information från Volvo irriterar :evil:
Användarvisningsbild
av kave
Jag var och testade V70D5 Automat och XC70 D3 AWD Automat idag.
Automatlådan var bättre än förr, men nu känns det som den växlar upp för sent, den ligger ofta under 1500rpm och då rister det ganska bra i bilen. Föv samma problem jag upplever med en BMW 520D med automat.
Är ni andra nöjda med automaten? V70 i detta fall var med Sportläge på lådan men inte XC70 D3:an. Upplevde dem som väldigt lika i övrigt.
av sweborn
andreas_lofgren skrev:
Amli skrev: Även nya Passat Variant med 170hk, 4motion, DSG låda och GT paketet kostar från 306.800:-. Redan utan att ha kryssat i något i prislistan (som dessutom är ganska hyggligt prissatt) är det en väldigt komplett bil till ett väldigt bra pris.
Jupp, det räcker med Premiumpaket för 23k extra så är bilen komplett med skinnklädsel, xenonljus, pdc osv. Aggressiv prissättning var ordet.
Premiumpaketet kostar faktiskt bara 13' till ovanstående modell.
av sweborn
HerrDödén skrev:Sprang på en lagerbil, lär väl inte stå överdrivet många sådana kvar från kampanjen som tydligen tog slut den 30 december.

http://www.bilkompaniet.se/nybil/kampanj_v70_kzt411.asp
Jag chansar på att kampanjen lever vidare och går att beställa till en facelift V70 framåt sommaren.

Trycket från Passaterna kommer bara att öka. Tror "nya" Passat blir den nya folk- och tjänstebilen i V70-prisklassen, och eftersom just TDI DSG GT 4-motion är den prisoptimala modellen kommer V70 att ta rejält med stryk då det är den dyra V70 D5 AWD Automat som ligger närmast till hands att jämföra med.
av Lövet
sweborn skrev:
andreas_lofgren skrev:
Amli skrev: Även nya Passat Variant med 170hk, 4motion, DSG låda och GT paketet kostar från 306.800:-. Redan utan att ha kryssat i något i prislistan (som dessutom är ganska hyggligt prissatt) är det en väldigt komplett bil till ett väldigt bra pris.
Jupp, det räcker med Premiumpaket för 23k extra så är bilen komplett med skinnklädsel, xenonljus, pdc osv. Aggressiv prissättning var ordet.
Premiumpaketet kostar faktiskt bara 13' till ovanstående modell.
Jag tog priset från den modell (2.0 TDi 140) som jag tittade på sist i konfiguratorn. Kan tänka mig att premiumpaketet blir billigare till dyrare modeller eller har mer standardutrustning.

Z4an faller på att det inte ens rent fysiskt går att få in alla bilen. Hade den varit 4-sitsig hade det varit ok men nu kommer den inte kunna användas tillräckligt mycket. Det är sällan jag är ute och åker helt själv. Hade det varit en 3-serie cab jag hade så hade jag nog haft den kvar och kompletterat med en vanlig bil också men nu känns det inte värt det.
av greenbay
Finns det ingen BMW i "familjeversion"? ;-)
/greenbay
Om man skaffar en lite äldre (3-5 år), fast fräsch, bil kan man för pengarna man sparar lägga upp en reparationsbuffert som i bästa fall växer om bilen är problemfri. Rent av har man råd att kosta på sig något roligare också.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
kave skrev:Jag var och testade V70D5 Automat och XC70 D3 AWD Automat idag.
Automatlådan var bättre än förr, men nu känns det som den växlar upp för sent, den ligger ofta under 1500rpm och då rister det ganska bra i bilen. Föv samma problem jag upplever med en BMW 520D med automat.
Du menar väl att den växlar upp för tidigt ???

För övrigt matar jag oftast i nästa växel redan vid 1500 rpm, och visst vibrerar det lite.
av Lövet
Jodå, men de säljs inte för 300k inklusive halvskinn, 17", pdc, xenon, 163hk och dieselfemma...

Iofs får man E90 treserien för de pengarna nu men det känns inte så spännande eftersom den ersätts redan nästa år. Och den har bara 4 cylindrar! :evil: När kommer nästa nya version av V70? (ej facelift alltså)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
För 300.000 får du ju en "nästan ny " X5:a, det är ju vad du ska ha på grarageuppfarten istället för Z4an. :mrgreen:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Ny Kartuppdatering

Hade en V60cc-21 för ett tag sedan. Köpt[…]

Åkte till affären för handling. Al[…]

Nästa elbil från Volvo?

Hursom, får hoppas att det finns några[…]