- fre 13 maj 2011, 09:33
#528805
Det skall vara GPS:en som ger datan. Det är jag nästan 100% säker på för den funktionaliteten finns redan utan donglen. Just den delen ("Vid pumpen") av GPS:en har ingen koppling till Ecoroutefunktionerna.
Det är det som jag sett som en av de stora fördelarna, dvs att man använder riktig GPS-data för att bräkna förbrukningen. Däcken har olika rullomkrets beroende på om de är slitna eller om det är eftermarknadsdäck med annan rullomkrets och jag gissar att det mycket väl kan skilja 4-5% mot verkligheten. Dock låter 10% lite väl mycket. Rent logiskt så borde isf hastighetsmätaren diffa 10%.
Det är det som jag sett som en av de stora fördelarna, dvs att man använder riktig GPS-data för att bräkna förbrukningen. Däcken har olika rullomkrets beroende på om de är slitna eller om det är eftermarknadsdäck med annan rullomkrets och jag gissar att det mycket väl kan skilja 4-5% mot verkligheten. Dock låter 10% lite väl mycket. Rent logiskt så borde isf hastighetsmätaren diffa 10%.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson