Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Med tanke på att maskinbyggare, och så även bilbyggare, gärna använder samma komponenter på alla ställen där det är rimligt finns det ingen anledning att tro att det går till på något annat sätt på en V60. Men jag har ingen, så jag har aldrig försökt.
Diil skrev:Där motorn greppar in i kolvens baksida sitter en kuggaxel, OBS, inte en torx!
Noga räknat är det en XZN 8. Men den går normalt sett så lätt att det inte spelar någon större roll vad man skruvar med.
av oldtimersmc
Buzzzzzip sen zipbuzzzzmjau så är det klart, typ :D
Onomatopoetiskt uttryckt.
Jo det heter så Googla :-)-)

Uppgifterna lämnas av rent altruistiska skäl...
Dessa två ord är alla bekanta med innebörden men ingen vet vad det betyder vid första anblick, kul/tragiskt i det sista fallet ordet asså.
av oldtimersmc
apersson850 skrev:Värst vad du verkar luguber.
Trösta dig med att jag råkar känna till båda orden.

Då tillhör du minoriteten :D
Användarvisningsbild
av Pertan
Hej.
Är i behov av att byta klotsar bak och undrar om det finns något som kan pajja om man byter själv? Tänkte ta bort elmotorn till handbroms och byta på det sättet.
av least
Ta inte av elmotorn om den inte har tagits av tidigare, du riskerar att skada tätningen. Använda 12v-källa (batteri eller laddare) och mata på motorns anslutningar istället.
av Schmoyoho
least skrev:Ta inte av elmotorn om den inte har tagits av tidigare, du riskerar att skada tätningen. Använda 12v-källa (batteri eller laddare) och mata på motorns anslutningar istället.
Finns ett kit man kan (ska?) köpa om man väljer att dela på motorn och skruva tillbaka motorn för hand.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 19

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]