Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Racetwin2 skrev:Det stämmer. Det har bara funnits på S80. Isf kanske det går att hitta på skroten men jag gissar att de är billiga och enklare att beställa som reservdel.
Lampan och sockel kostar 182kr st, kabelsatsen 1300kr st har jag för mig, det är bara att räkna själv och om du tycker att det är billigt säg gärna till. Enkelt är det iofs, men billigt... njae. :)
westcoastrecond skrev:
Racetwin2 skrev:Det stämmer. Det har bara funnits på S80. Isf kanske det går att hitta på skroten men jag gissar att de är billiga och enklare att beställa som reservdel.
Lampan och sockel kostar 182kr st, kabelsatsen 1300kr st har jag för mig, det är bara att räkna själv och om du tycker att det är billigt säg gärna till. Enkelt är det iofs, men billigt... njae. :)
Vad ingår i "lampa och sockel kostar 182kr/st"?
Ingår även ljusledaren som ska ersätta det svarta täcklocket som sitter på min bil?
Har du eller någon annan vänlig själ art nr på dessa delar?

Mvh Per
GTHunter skrev:
westcoastrecond skrev:
Vad ingår i "lampa och sockel kostar 182kr/st"?
Ingår även ljusledaren som ska ersätta det svarta täcklocket som sitter på min bil?
Har du eller någon annan vänlig själ art nr på dessa delar?

Mvh Per
I lampa och sockel ingår en lödd diod som sitter klämd i en sockel som passar i ljusledaren.
Ljusledaren har jag ej fått fram varken artikelnummer eller pris på... då den redan fanns i min bil.
men kika igenom tråden, har för mig att det står tidigare.

Jag har sålt ett antal kit som "bara är att koppla in" för 500kr +frakt.
Då ingår diod, förkopplingsmotstånd, kontakt och kabel för fyra dörrar, samt en utförlig monteringsanvisning samt elschema.
Har även utfört montering av dessa för en rimlig merkostnad.
Lyfter min egen tråd igen. Kan meddela att belysningen nu finns originalmonterad på V70 MY14. Kanske beroende på utrustningsnivå men nu finns belysningen i handtagen både fram och bak. Nytt på bilen verkar också vara dessa lampor under dörrarna som lyser upp marken när de öppnas. Kanske något för den händige som redan kopplat in handtagsbelysningen? Även golvbelysning bak finns nu men det minns jag inte om jag hade tidigare. Märkte detta först häromkvällen. Känns som man sett över belysningen generellt sett inuti och utanför bilen.

Bild

Bild
Tror inte det. Jag har iaf haft samma specar på de fyra senaste bilarna (Summum, teknikpaket Pro eller plus, herrgårdsvagnspaket etc) och har inte sett detta innan. Instegsbelysning har väl funnits men då har det varit själva tröskellisten om jag inte minns fel? Nu har jag iaf inte valt det aktivt.

Kanske har det funnits på S80 då mycket släpps där innan men jag har iaf inte sett det på V70 innan.
I broschyren för XC70 2014, som jag var och norpade hos handlaren häromdagen, gör de en speciell affär av att just 2014 års modell har mer belysning inuti än vad som fanns tidigare. Men golvbelysning har min 2012 också. Samt två små dioder i taket, som ger lite allmän belysning inuti bilen.
Ja, belysning har funnits på golvet fram även på min MY12 och även mood light i taket men jag tror inte golvbelysningen fanns för baksätespassagerarna. Nytt i belysningsväg i interiören som jag sett hittills som sagt är den upplysta mugghållaren, dörrhandtagen och golvbelysning bak (om det nu inte fanns innan). Exteriört är det LED-slingan bak samt LED i positions/dimljus fram samt dörrbelysningen om den nu är ny dvs. Tyvärr har de behållt glödlampa på skyltbelysningen så den fick jag byta till LED själv.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 22
Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]

Volvo reservdelsnr: 32288517 Pris på Bilia: […]

trasig parkerigssensor