Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Aresso
Jag har beställt handsfree Bluetooth till min nya V70II MY11. Har några frågor:
Någon som vet hur antennen är beskaffad? Är det hajfenan på taket som på de flesta bilar?

Hur bra är den fabriksmonterade antennen? Ingår det någon signalförstärkare i den? Dvs att mottagningen är bättre än om jag kör med bara telefonen för sig.

Hur är hörbarheten på Volvos Bluetooth-lösning? Ljudkvalitet, både för mig som lyssnar/ pratar och den som tar emot samtalet?

Då jag kör med iPhone, hur pass väl funkar kommunikationen via Bluetooth mellan iPhonen och bilens mottagarenhet?
av Enzo
Aresso skrev:Jag har beställt handsfree Bluetooth till min nya V70II MY11. Har några frågor:
Någon som vet hur antennen är beskaffad? Är det hajfenan på taket som på de flesta bilar?

Hur bra är den fabriksmonterade antennen? Ingår det någon signalförstärkare i den? Dvs att mottagningen är bättre än om jag kör med bara telefonen för sig.

Hur är hörbarheten på Volvos Bluetooth-lösning? Ljudkvalitet, både för mig som lyssnar/ pratar och den som tar emot samtalet?

Då jag kör med iPhone, hur pass väl funkar kommunikationen via Bluetooth mellan iPhonen och bilens mottagarenhet?
BT HF ingår ju i Momentum numera, så dubbelkolla så du inte betalar dubbelt för den.
Det är väl ingen antenn i den prylen, utan enbart handsfree så att säga, du kör ju på telefonens egna antenn.
Vill du ha extern antenn så är det ju den inbyggda gsmtelefonen som gäller.
av Crumar
Ska bara bekräfta att Iphone och Bt funkar klockrent, otroligt smidigt och faktiskt en trafiksäkerhets pryl!
Sedan är det ju rätt kul med fler tekniska prylar i bilen också förstås...
av pergrein
Nu kan man bygga lite my11 på volvocars, men sidan är inte färdig...

Mvh
Per
av Crumar
Vad är det man kan bygga då?
Tycker den ser likadan ut som innan...

OK! Man får kika lite bakom... Mitt fel:)
Senast redigerad av 1 Crumar, redigerad totalt 0 gånger.
av Enzo
Crumar skrev:Vad är det man kan bygga då?
Tycker den ser likadan ut som innan...
Du kan ju välja MY2011. S60, nya motorer etc.
av Enzo
Läste just specarna för XC70 D5 MY2011, de har sänkt bränsleförbrukningen rejält, 5,8 resp 6,8 (aut), co2 154 resp. 179.

Blir riktigt vettig fordonsskatt.
av Enzo
Momentum skrev:
Enzo skrev:Läste just specarna för XC70 D5 MY2011
Vart läser du?
I broschyren
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14