Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
XC90_Executive skrev:Kan rekommendera en Aquapel-behandling på framrutan annars.
Tycker ju iofs att det är upp till Volvo o fixa problemet, har själv glastec behandling på min så lider inte så mycket av det...

På min XC70 05a tyckte jag det funkade betydligt bättre, både spolar munstyckena o torkarbladen var betydligt bättre...
Användarvisningsbild
av epostaren
På min nya V70 2,5FT som jag hämtade i tisdags, var det munstycken med 2 hål i varje. Det ena sprutade lite längre ned på rutan o det andra lite längre upp. Hålen är justerbara (tror jag, har inte kollat) och ser precis likadana ut som på min gamla bil (Peugeot 407 SW) som även den fick sina originalmonerade kassa munstycken utbytta mot likadan som numera sitter på Volvon.

Jag har inte spolat så mycket ännu, men som det verkar, fungerar det helt OK. Jag återkommer när jag har använt dom lite mer...

.
av Columbus
Fick nyligen utbytt till munstycke med 2 hål i varje. Visst fungerar det bättre än tidigare men det är långt ifrån Seaten som står bredvid. Den har 3 hål i varje munstycke och skickar på en bra dusch vid varje tillfälle = rent :roll:
Användarvisningsbild
av epostaren
epostaren skrev:På min nya V70 2,5FT som jag hämtade i tisdags, var det munstycken med 2 hål i varje. Det ena sprutade lite längre ned på rutan o det andra lite längre upp. Hålen är justerbara (tror jag, har inte kollat) och ser precis likadana ut som på min gamla bil (Peugeot 407 SW) som även den fick sina originalmonerade kassa munstycken utbytta mot likadan som numera sitter på Volvon.

Jag har inte spolat så mycket ännu, men som det verkar, fungerar det helt OK. Jag återkommer när jag har använt dom lite mer...

.
Nu har jag använt vindrutespolarna lite mer och dom sprutar helt ok prestandamässigt. På högra sidan har jag lite inställningsproblem, men det går att fixa (hade precis samma problem på min Peugeot och det tog några inställningturer innan dom fungerad ok). Sist jag gjorde inställningarna, var jag själv, och jag tröttnade på att springa in o ut i bilen mellan inställlingarna. Nästa gång ska vi var 2 och då är det snart fixat...

.
av esesboo
Ska bli intressant och se om dom fixar mina på servicen på fredag. Påtalade det när jag ringde och bokade tid, att dom sprutar för lågt vid högre hastighet.
Bad han kolla upp och återkomma om det kostade extra, vilket han ej gjort så jag får hoppas på att det går på goodwill från Volvos sida eftersom bilen är en V70II 2,5T -08.
av esesboo
Dom ringde från Upplands Motor igår..det skulle kosta 900 spänn att byta munstuckena.
Hutlöst är namnet..har tagit kontakt med Volvo för att se om dom står för bytet...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:Jag gjorde åt ca 30 liter koncentart och späder 50/50 körde ca 600 mil i vinterväder från mitten av dec -09 till slutet av mars -10
Alltså 60 liter spolar vätska.
Fyllde i går, fick i CA 3 liter och då fyllde jag senaste gången förra vintern :-O).

Kört cA 2500 mil sedaN dess.
Användarvisningsbild
av Its1more
esesboo skrev:Dom ringde från Upplands Motor igår..det skulle kosta 900 spänn att byta munstuckena.
Hutlöst är namnet..har tagit kontakt med Volvo för att se om dom står för bytet...
Byter dom till annan modell då, eller?
Användarvisningsbild
av poseidon
VolvoB20 skrev:
Steff 99 skrev:Jag gjorde åt ca 30 liter koncentart och späder 50/50 körde ca 600 mil i vinterväder från mitten av dec -09 till slutet av mars -10
Alltså 60 liter spolar vätska.
Fyllde i går, fick i CA 3 liter och då fyllde jag senaste gången förra vintern :-O).

Kört cA 2500 mil sedaN dess.
Kör du in på varje mack du ser å skrapar rutorna istället? Eller bor du där ingen annan bor å kör där ingen annan kör?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Vad tror ni detta kan vara? https://youtube.com/sh[…]

Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]