- lör 02 sep 2017, 00:07
Kommer väl att bli som när man var ung o körde oljetörstiga bilar. For till mackar och verkstäder och hämtade gammal spillolja... Fyllde på och körde...
Det går de med...
osla skrev:Turbodanne skrev:lågfriktions motor eller ej, det ska inte ta olja ändå. har man så mjuka ringar att dom icke klarar av att dra ner oljan i tråget igen vid så låga mil så är det felkonstruerat. hur fan ska det vara då dom börjar närma sig 50 tusen mil?osla skrev:på tusen mil ska det inte röras på stickan. gör det det så är något slut, antingen turbo eller spisen. mina 60 tusen mils 25 år gamla mb dieslar rör inte oljan på tusen mil. och hade dom tagit 1 halvliter på tusen mil så hade jag godkännt det pga ålder och slitage. men att en motor som gått under 10 tusen och bara är nått år gammal skulle jag aldrig tycka att det skulle vara godkännt. då är spisen slutDin 25 år gamla "Merca" har inte någon modern lågfriktionsmotor heller, 0,5L på 1000mil är helt normalt.
Kommer väl att bli som när man var ung o körde oljetörstiga bilar. For till mackar och verkstäder och hämtade gammal spillolja... Fyllde på och körde...
Det går de med...
snart kommer det en behållare som vi bilägare kan fylla, och då behövs det enbart kontroll och påfyllnad av denna
- By Gelis