Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Daniel73 skrev:Kika på bilfakta i min volvo.
När bilen är byggd så bör VIN visas där, finns VIN är bilen byggd....
Inget VIN-nummer indikerat så du kanske har rätt i att bilen inte är byggd ännu... :roll:
av Goblin
Hatar att leva i ovetskap! Jag vet att jag inte kommer få min Volvo förrens i augusti/september, men det är grymt tillfredsställande att gå in varje dag och kolla hur långt fram bilen har kommit.

Däremot verkar VW ha trappat upp sin produktion eller så har min andra nya bil (nya Passat) fått gå före i kön. Fick ett mail idag där de kommer bygga bilen 5V tidigare än beräknat. :shock:
av Wibbe1974
ulf_gbg skrev:
Daniel73 skrev:Kika på bilfakta i min volvo.
När bilen är byggd så bör VIN visas där, finns VIN är bilen byggd....
Inget VIN-nummer indikerat så du kanske har rätt i att bilen inte är byggd ännu... :roll:

Om Volvo inte klarar av att uppdatera leveransstatus klarar de då att uppdatera VIN informationen?
Är det någon som har pratat med sin återförsäljare och frågat varför leveransstatusen inte fungerar?
av Wachtel
Jag tror inte VIN uppdateras heller. Enlig ÅF kommer min bil till dem på tisdag i nästa vecka. Gissar att den är byggd vid det här laget fast det inte syns.
av helikopter
Jag fick min VIN nummer dagen innan jag kunde hämta ut bilen, vilket var i tisdags. Dagen efter jag hämtade ut bilen kam registreringsnumret upp i MinVolvo.....
av Wibbe1974
helikopter skrev:Jag fick min VIN nummer dagen innan jag kunde hämta ut bilen, vilket var i tisdags. Dagen efter jag hämtade ut bilen kam registreringsnumret upp i MinVolvo.....
Jaha, då finns det ingen anledning alls att logga in på "Min Volvo". Fy f-n vad trist... ?:-/
Min som ska byggas vilken dag som helst (tror jag)
av Goblin
Verkar som de har lagt ner "leveransstatusen" tillsvidare och skriver nu så här:
"Just nu kan du inte följa leveransstatus för din nya Volvo. Orderingången i fabriken är hög, vilket är jättekul. Det medför dock att komplexiteten ökat för våra leverantörer och tillhörande system. Som en följd av det har leveransstatus och uppgifter i Min Volvo förändrats på ett sätt som skapar frågor. Därför är det bättre att du har direktkontakt med din säljare för korrekt information om din leverans."
Orka ringa och terrorisera säljaren hela tiden. :shock:
av Xerikss0n
Wibbe1974 skrev:
helikopter skrev:Jag fick min VIN nummer dagen innan jag kunde hämta ut bilen, vilket var i tisdags. Dagen efter jag hämtade ut bilen kam registreringsnumret upp i MinVolvo.....
Jaha, då finns det ingen anledning alls att logga in på "Min Volvo". Fy f-n vad trist... ?:-/
Min som ska byggas vilken dag som helst (tror jag)
Min skulle oxå ha tillverkats o levererats till återförsäljaren imorgon, men den står fortfarande som definitivt planerad!
Senast redigerad av 1 Xerikss0n, redigerad totalt 0 gånger.
av Goblin
Verdi skrev:Goblin,
Du har alltså beställt en ny V70 och en ny Passat? Intressant. Varför har det blivit så?
Jepp, låter galet jag vet men det beror på att jag bara kan välja "VW-bilar" genom jobbet. Sen är Passaten riktigt rymlig i baksätet och vi behöver ha två bakåtvända bilstolar. Jag skulle dock aldrig köpa en VW privat med tanke på deras garantihantering...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 116

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]