Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Robbi skrev:Spännande! Vad är privatlåsning lastutrymme? Har också det men ingen aning om vad det är?
Nåt skittöntigt som ingen skulle använda, men som jag förstått det, så om man låser handskfacket, så går inte backluckan att öppna what-so-ever, om man inte kör rondell liksom. För att man inte ska kunna bryta upp den och ta det man gömt under lastgolvet i bagaget.
<ironi> En funktion jag kommer använda massor!! </ironi> ;)
Användarvisningsbild
av apersson850
Så är det. Är väl mest intressant om man ofta lämnar bilen till det som i USA kallas "valet parking", alltså att någon annan kör iväg och parkerar din bil åt dig. Då kan du låsa in nåt som du inte vill de ska komma åt under golvluckan, och sen lämnar du bara ut fjärrnyckeln, inte den extra plåtbiten.
av Elmeholt
apersson850 skrev:Så är det. Är väl mest intressant om man ofta lämnar bilen till det som i USA kallas "valet parking", alltså att någon annan kör iväg och parkerar din bil åt dig. Då kan du låsa in nåt som du inte vill de ska komma åt under golvluckan, och sen lämnar du bara ut fjärrnyckeln, inte den extra plåtbiten.
Sant i och för sig, en tjänst som jag utnyttjar oerhört sällan ;)
Användarvisningsbild
av Robbi
Man kanske har hemliga saker som verkstadsteknikerna inte ska se? Näh, kan inte komma på någon praktiskt funktion för det hela...idiotiskt. Betalar man extra för det eller ingår det?
av Elmeholt
Robbi skrev:Man kanske har hemliga saker som verkstadsteknikerna inte ska se? Näh, kan inte komma på någon praktiskt funktion för det hela...idiotiskt. Betalar man extra för det eller ingår det?
Hahah, håller med. Ingick för mig i lastpaketet jag köpte.
av Petke
Ok, då har jag hämtat ut min XC70 D5 och jag fick det nya systemet utan sensorer i däcken. Det står samma i min dator som hos Robbi (Däckövervakning tror jag det var).
Användarvisningsbild
av Robbi
Där ser man. Hur vet du säkert att det var det nya systemet. Sa säljaren det? Bilder på skönheten kommer eller?
Användarvisningsbild
av Robbi
Elmeholt skrev:
Robbi skrev:Man kanske har hemliga saker som verkstadsteknikerna inte ska se? Näh, kan inte komma på någon praktiskt funktion för det hela...idiotiskt. Betalar man extra för det eller ingår det?
Aha, förklara saken varför jag fick det, tog också lastpaketet. Kom på nu att den är ju bra för smugglareBild
av Elmeholt
Robbi skrev:
Elmeholt skrev:
Aha, förklara saken varför jag fick det, tog också lastpaketet. Kom på nu att den är ju bra för smugglareBild
Tack, nu har jag hittat ett sätt att finansiera den nya bilen. Bild
av Petke
Robbi skrev:Där ser man. Hur vet du säkert att det var det nya systemet. Sa säljaren det? Bilder på skönheten kommer eller?
Ja säljaren sa det. Han såg det på ventilerna. Han sa även att Volvo strukit TPMS i beställningen/kontraktet.
Bilder kommer :D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 21

Tvätta rent ordentligt först, annars bli[…]

Motorhaveri s60 2.4T

Kuggar på kugghjulet som sitter på dre[…]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]