Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pjonsson
Gabriel skrev:Själv beställde jag en XC70 D4 Classic Sport.
VOC, manuell, seashell metallic, progressivt servo, auto avbländad bakspegel, laminerade rutor, tonade rutor, stänkskydd fram och bak, parkeringssensorer fram och bak, elvärme i ratt, backkamera.
Vinterdäck på köpet och drag kommer jag montera själv (redan inhandlat).
Vart köpte du draget?
av Gabriel
pjonsson skrev:Vart köpte du draget?
Jag hade först tänkt köpa ett Steinhof på tyska ebay, kostar ca en tusenlapp med frakt. Men när jag jämförde deras design mot Volvo original (Thule) så såg det inte lika stabilt ut, kanske bara är noja från min sida då även Steinhof uppfyller gällande krav.

Hursomhelst så lyckades jag hitta (på http://www.junk.se) ett nytt Volvo original för 1600kr ink frakt, men jag tror att de bara hade ett enda.
TRM och kabelsats köpte jag på Volvoskroten i Jönköping, total kostnad för all hårdvara blev ca. 2700kr.
av Verdi
pjonsson skrev:
andersuw skrev:
pjonsson skrev:Nu vet man inte om man själv eller tanten har nyckeln å då kan de skita sig om hon hoppar av.
Kan ni inte ha varsin? Det kanske skulle underlätta. ;-)
Jo vi har ju två men är ju ingen ordning :)

På våran passat kan man starta bilen gå in å byta jacka å köra i väg med nyckeln i säkert förvar hemma. Bild
Jo det är klart man kan. Men bilen varnar ju när nyckeln inte är i närheten. Det måste du väl märka?
av pjonsson
Gabriel skrev:
pjonsson skrev:Vart köpte du draget?
Jag hade först tänkt köpa ett Steinhof på tyska ebay, kostar ca en tusenlapp med frakt. Men när jag jämförde deras design mot Volvo original (Thule) så såg det inte lika stabilt ut, kanske bara är noja från min sida då även Steinhof uppfyller gällande krav.

Hursomhelst så lyckades jag hitta (på http://www.junk.se) ett nytt Volvo original för 1600kr ink frakt, men jag tror att de bara hade ett enda.
TRM och kabelsats köpte jag på Volvoskroten i Jönköping, total kostnad för all hårdvara blev ca. 2700kr.
Vilket artnr är de på din kula. Hitta en komplett från en -10 på en skrot för 1200.
av Gabriel
30754576/30754577 (76 står det på volvodekalen och 77 är stansat på typbrickan) är det på min (fasta) krok, men jag har även sett att art.nr.31359720 förekommer.

Som jag fattat det så sitter det likdana krokar på alla årsmodeller från 2008-2016, däremot tror jag bara ett den senaste typen av TRM (trailermodul) 31399575 sitter på -14 och nyare.
av prahna
Har nu kört min xc70 D4 AWD sport i en månad o jag e supernöjd. Vilken bil. Voc är grymt. Supernöjd med AWD kommer aldrig köpa en bil utan AWD efter detta
av Gabriel
pjonsson skrev:Vad gör trm modulen är vell ingen sån på pirat krokar?
Den ser till att belysningen funkar på rätt sätt, dessutom så blir bilens olika funktioner tex. backsensorer och antisladd även medveten om när ett släp kopplas på.
Och nej, det följer inte med någon sådan med ett piratdrag, men alla andra sätt att ansluta elen till dragkroken är "fulmek". Köp gärna en piratkrok, men se till att få en original trm och kabelsats installerat med rätt mjukvara.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Gabriel skrev:
Den ser till att belysningen funkar på rätt sätt, dessutom så blir bilens olika funktioner tex. backsensorer och antisladd även medveten om när ett släp kopplas på.
Och nej, det följer inte med någon sådan med ett piratdrag, men alla andra sätt att ansluta elen till dragkroken är "fulmek". Köp gärna en piratkrok, men se till att få en original trm och kabelsats installerat med rätt mjukvara.
Det där du hävdar att bilen blir medveten om släpet och anpassar bla antisladd efter detta, finns det nån källa på detta så man kan läsa lite mer om det? Lät spännande!
av pjonsson
Statsminister skrev:
Gabriel skrev:
Det där du hävdar att bilen blir medveten om släpet och anpassar bla antisladd efter detta, finns det nån källa på detta så man kan läsa lite mer om det? Lät spännande!

Saxat från bildeve:

Fakta & fördelar

Specialdesignad för din Volvo

Kompatibel för trailer utrustad med både LED-belysning och glödlampor

Trailermodulen lagrar eventuella felkoder

Ger förarinformation vid trasig blinkers och bromslampa på trailer.

Trailer Stability Assist (TSA)

TSA aktiveras automatiskt vid installation av trailermodulen.

Syftet med TSA är att stabilisera odämpade självoscillationer, vilka kan uppstå vid körning med släp. TSA arbetar tillsammans med bilens DSTC, Dynamic Stability and Traction Control, system och stabilisering uppnås genom bromsning på ett eller flera av bilens hjul samt genom minskning av motorns vridmoment.
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 116
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30