Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RMos
Har beställt en XC70 Classic Momentum D4 AWD Aut Svart solid med Leda 18", stylingpaket, tonade rutor, delbart drag och VOC.
Beställde den 27/11 prel leverans 3/2. Idag ändrades statusen på Min Volvo till Byggd i Torslanda så nu väntar jag på leverans :D
av Mackis
Gabriel skrev:Välkommen,
Låter trevligt, här nördar vi gärna in oss på detaljer så berätta gärna mer om utrustning, färg, tillval och allt sånt :)
Tack!

Då jag haft en något begränsad bilbudget valde jag nog (o)medvetet att inte bjuda på för mycket detaljer :roll:

Men har iaf beställt: XC70 D4 Classic AWD, Momentum, automat. Twilight Bronze, VOC samt aut. avbländningsbar backspegel.
Kommer tona rutor samt slänga på roligare fälgar och stänkskydd efter jag fått bilen levererad.

Byter från en Mini Countryman, och har en 6-månaders bebis. Så XC70:n är mer än välkommen :D
av Niclas
pjonsson skrev:Beställde en svart solid Xc70 classic momentum awd aut voc sätter på kula och stänkskydd själv. Riktig snik modell :)
Det är det som är så bra med momentum, det har allt man behöver :D
Det enda som jag tycker "behövs" utöver momentum är nyckellöst, men är ju egentligen ren lyx.
av pjonsson
Niclas skrev:
pjonsson skrev:Beställde en svart solid Xc70 classic momentum awd aut voc sätter på kula och stänkskydd själv. Riktig snik modell :)
Det är det som är så bra med momentum, det har allt man behöver :D
Det enda som jag tycker "behövs" utöver momentum är nyckellöst, men är ju egentligen ren lyx.
Ja i classic ingår ju de mest intressanta redan tycker jag. Skinn gillar jag inte å keyless har vi nu och har stått utan nyckel på affären av misstag 1 gång å varit nära ex antal gånger så de värderar jag inte så högt. Fast de är ju skönt om man alltid kör själv. Nu vet man inte om man själv eller tanten har nyckeln å då kan de skita sig om hon hoppar av. Men Volvos keyless kanske stannar bilen om nykeln är utanför?
av andersuw
pjonsson skrev:Nu vet man inte om man själv eller tanten har nyckeln å då kan de skita sig om hon hoppar av.
Kan ni inte ha varsin? Det kanske skulle underlätta. ;-)
av Gabriel
Själv beställde jag en XC70 D4 Classic Sport.
VOC, manuell, seashell metallic, progressivt servo, auto avbländad bakspegel, laminerade rutor, tonade rutor, stänkskydd fram och bak, parkeringssensorer fram och bak, elvärme i ratt, backkamera.
Vinterdäck på köpet och drag kommer jag montera själv (redan inhandlat).
Användarvisningsbild
av apersson850
Nä, bilen stannar inte om man tar ut nyckeln när motorn är igång. Men det blir ett ihärdigt plingande och text i instrumentet om att nyckeln har försvunnit, så man är inte omedveten om att man håller på att köra ifrån nyckeln. Då får man vara både döv och blind.
av pjonsson
andersuw skrev:
pjonsson skrev:Nu vet man inte om man själv eller tanten har nyckeln å då kan de skita sig om hon hoppar av.
Kan ni inte ha varsin? Det kanske skulle underlätta. ;-)
Jo vi har ju två men är ju ingen ordning :)

På våran passat kan man starta bilen gå in å byta jacka å köra i väg med nyckeln i säkert förvar hemma. Bild
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 116

https://www.youtube.com/watch?v=yWCdn8bf0ps

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]