Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av onkeltompa
Hittade en lagerbil, XC70 Classic sport med rätt utrustning.

Skrev under ordersedeln den 11/1 och är lovad leverans vecka 4. Bilen ska kompletteras med dragkrok.

Dock verkar handlarna ha problem med att få fram fälgar till vinterhjulen som man bjuder på.
Jag vägrade de biltemaliknande fälgarna som rullar på många MY16. Vill ha Cesino som jag har på min nuvarande, men det verkar vara brist på fälgar.

Tom
av Mackan_GBG
NorraS & Gabriel: Era leveranstider låter mer vettiga. Undra varför man hamnar så många veckor bakom er?

Mattef72: Det låter ju som min. Fick du någon förklaring till denna långa lev tid?

Onkeltompa: Ja, En lagerbil hade vart det enklaste om hittar en med rätt utrustning.
av pjonsson
Beställde min första nya bil den 13/1 de blev en XC70 D4 Awd Aut Momentum. Står nu leveranstid 8 veckor beräknad v11. Min bror beställde 7/11 han har beräknat v5
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
onkeltompa skrev:Hittade en lagerbil, XC70 Classic sport med rätt utrustning.

Skrev under ordersedeln den 11/1 och är lovad leverans vecka 4. Bilen ska kompletteras med dragkrok.

Dock verkar handlarna ha problem med att få fram fälgar till vinterhjulen som man bjuder på.
Jag vägrade de biltemaliknande fälgarna som rullar på många MY16. Vill ha Cesino som jag har på min nuvarande, men det verkar vara brist på fälgar.

Tom
Haha biltema, kul att nån annan tycker lika.
av tottelicious
Blir ju minst sagt trött att ni som beställt en månad efter mig (beställde 8/12) verkar få lev innan mig?! Preliminär lev v10 för mig - det är dryga 13v lev tid.
av Verdi
Det beror nog på att det är bilar som handlare redan har beställt men som fortfarande är öppna för ändringar. Alltså inte nybeställningar. Tror det är stängt.
av Mackis
Premiärinlägg!

Beställde min första Volvo, XC70 D4 Classic 18/12, prel. leverans v.8.

Med tanke på snön här i Göteborg hade jag gärna haft bilen redan nu 8)
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 116
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]