Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av darkowin86
Ja, det som är mest retfullt av allt är att när vi diskuterade tillval så stod jag och velade om VOC fram och tillbaka, och bestämde mig till slut att inte ta med VOC. Men i efterhand visade dig att det skulle ingått utan kostnad, då de va en global kampanj från Volvo. Jag valde ju trots allt själv bort det, MEN tycker att säljaren ska ha koll på aktuella kampanjer. När jag upptäckte detta var det tyvärr för sent, bilen var låst för förändringar. Så nu är det bara att göra de bästa av de, och roffa åt sig annan utrustning. Men känns bra och veta att navi är fullt Möjligt att fixa. Sen får vi se hur mycket man orkar gnälla :) men så lätt ger ja mig inte!
av Niclas
darkowin86 skrev:Väntar på leverans av min V70 T4 MY16 som ska komma ett par dagar. Jag har fört diskussioner med min säljare angående att jag inte kommer få BLIS, rattvärme och VOC då de första två "utgått" ur driver support paketet (BLIS utgått helt) och VOC "glömdes" klicka i kampanjen som va just när jag beställde. Jag skulle bli kompenserad med likvärdiga produkter, vi började prata om Polestar men när ja kollar Polestar så erbjuds de inte till T4? Det jag funderar på är om dom kan uppgradera till sensus navi eller sensus touch enkelt och smidigt med mjukvara? Eller några andra förslag som jag ska lyfta som kompensation? Han har även lovat mig fjärrkontroll till värmaren vilket ersätter VOC till en viss del tycker jag.
Ska bli grymt spännande med ny bil, se hur mycket skillnad man upplever jämfört med den man har idag, V70 D4 MY14(163hk)
Sensus navigation är bara mjukvara, så det borde du också få med ;)
Fast egentligen vet jag inte varför de skulle kompensera dig för BLIS och rattvärme eftersom det är något som gäller alla ??:-/
av darkowin86
Absolut, något som gäller alla, men den demo bilen han visade för mig hade rattvärme och BLIS och står i produktbladet jag fick av honom med information om vad varje paket (Classic sport) innehöll. Men förstår att det är en ändring som gäller alla, därav har jag inte bråkat extremt mycket med dom och velat häva köpet eller liknande, utan mest ställt frågan om dom kan tänka sig att kompensera med något då det blivit en miss från hans sida att inte informera om att demo bilen inte kommer vara likadan som min, samt missen med VOC kampanjen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Saker o ting kan ingå kostnadsfritt men man måste ändå välja till det. Säljaren plockar inte på tillval bara för att. Det finns dom som inte vill ha VOC och dom ska få slippa det.
av darkowin86
Det köper jag, men om jag väljer bort VOC pga kostnaden och säger det till han, bör han inte säga att de ingår just nu gratis?
Har inte beställt ny bil tidigare, men bara en tanke att jag tycker det bör gå till så, vilket han höll med om när vi pratade om det sen.
av darkowin86
Du beställde oxå under kampanjen?
Svårt att ändra på något nu, men hoppas dom löser navi eller liknande samt fjärr till värmaren så kommer jag i det stora hela vara nöjd.
Känns inte som dom bör säga nej till navi, då det är en enkel och "billig" lösning som dom löser via mjukvara,som kanske t.om är gratis för dom.
Kommer inte direkt på andra smidiga grejer man skulle kunna deala till sig, som är relevanta till detta trots allt lilla problem :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Beställde den 9/11 och VOC kampanjen gällande till den 16:e.
Min bil kom till handlaren den 15/12.

Går det inte att montera rattvärme i efterhand? Går en ratt sönder måste dom finnas som reservdel.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Allting går väl, men tror inte allt kablage är fördraget, sen vet jag inte hur Vida reagerar vid mjukvaruladdning när du inte har det i specen från början
Blir nog riktigt dyr ratt
av andersuw
palmqvist skrev:
joel80 skrev:Själv använder jag väntetiden för en ny bil till att plöja manualen (pdf nerladdad till dator/surfplatt). Bild En slags bearbetning.. Som ibland får en stt längta ännu hårdare. Hehe..
Samma här plöjde igenom manualerna 1-2 gånger innan bilen kom, även om det är tredje varianten av 70 ver III så händer det lite spännande sake r
Menar du att du väntar med att läsa manualen tills dess du redan lagt beställning på bilen? :shock: :wink:
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 116
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]