Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sillastryparen
andersuw_ sidan TREHUNDRAFEMTIOSJU???!? Var har Du hittat den manualen?!? - Det enda jag fått är en snabbguide och en manual på ca 130 sidor, där allting självklart och för mig oviktigt beskrives, och för övrigt hänvisas till en digital manual. Då jag är läskunnig sätter jag gärna mina virtuella tänder I en sådan manual om jag bara vet var den finns! Ligger den på nätet? Eller ska jag sitta med bilen på tomgång några timmar och leta I en ev manual som finns I bilens dator? -
Tack för Ditt fynd!!! - Följer jag punkt 1 startar jag dock bilen... Men nu har jag ju inte tillgång till sid 75, då vi inte verkar läsa I samma bok... :o Så ge gärna ljus åt mig fåkunnige och tydligen I dessa sammanhang korkade: Manual på 360 sidor har jag inte stött på någonstans!
av andersuw
Sillastryparen skrev:andersuw_ sidan TREHUNDRAFEMTIOSJU???!? Var har Du hittat den manualen?!? - Det enda jag fått är en snabbguide och en manual på ca 130 sidor, där allting självklart och för mig oviktigt beskrives, och för övrigt hänvisas till en digital manual. Då jag är läskunnig sätter jag gärna mina virtuella tänder I en sådan manual om jag bara vet var den finns! Ligger den på nätet? Eller ska jag sitta med bilen på tomgång några timmar och leta I en ev manual som finns I bilens dator? -
Använd den länk du redan fått av Steffe3 ovan. Välj först rätt bil och sedan "Manualer". Då får du upp en meny där du hittar samtliga manualer till bilen, inte bara "Ägarmanualen" (den fullständiga, som är på över 400 sidor) utan också särskilda manualer för Sensus/Sensus Connect Infotainment, Sensus Navigation och Volvo on Call som också kan tänkas vara relevanta beroende på vad du har för utrustning på bilen. De ligger där som PDFer och är således enkelt sökbara. Man kan säkert sitta och söka i bilen också men det är ju lite bekvämare att göra det framför datorn.

"Ägarmanualen" och manualen för Volvo on Call hittar du för övrigt också om du loggar in på Min Volvo här:

https://minvolvo.volvocars.se
Sillastryparen skrev:Tack för Ditt fynd!!! - Följer jag punkt 1 startar jag dock bilen... Men nu har jag ju inte tillgång till sid 75, då vi inte verkar läsa I samma bok... :o Så ge gärna ljus åt mig fåkunnige och tydligen I dessa sammanhang korkade: Manual på 360 sidor har jag inte stött på någonstans!
Du startar inte bilen i punkt 1 om du inte har foten på bromsen när du trycker på Start/Stop Engine. Åtminstone funkar det så på min, som är en automat. Har inte kollat om det är samma på de manuella.
Användarvisningsbild
av svergie2
andersuw skrev: Du startar inte bilen i punkt 1 om du inte har foten på bromsen när du trycker på Start/Stop Engine. Åtminstone funkar det så på min, som är en automat. Har inte kollat om det är samma på de manuella.
Precis, för att bilen inte ska starta så trycker man inte ner någon pedal alls.
av Sillastryparen
Tack alla för INFO! steffe3 m fl. När jag fick kläm på att manualen ligger på nätet var det ju Inga problem alls med något! Märkligt är dock att denna upplysning inte kommer med vid köpet eller står någonstans (!) som en länk I den lilla handbok som skickades med bilen. Jag fick dock kontakta kundsupport via telefon för att få reda på vilken bilmodell som skulle väljas, då det inte framkommer på sidan viket AT-nummer man har (blev 1517 - utifrån tillverkningsvecka), så nu är det fridens liljor igen! Steffe3: Vi valde en V70 diesel aut Momentum, så nu har jag också kläm på förvärmare/motorvärmare, att den inte kan aktiveras för mer än ett klockslag åt gången. Och varför vi inte fick igång bilen vid ett tillfälle, då den måste ha hamnat I fel nyckelläge pga för dåligt tryck på bromspedalen. Men sådant är ju mycket noga beskrivet I manualen på nätet - fastän det inte står ett ord om detta I den manual som lagts I handskfacket. Dessutom fick jag veta att manualen I pappersformat kan beställas hos säljaren. Dock vet jag inte om det kostar extra... :D
Användarvisningsbild
av joel80
Själv använder jag väntetiden för en ny bil till att plöja manualen (pdf nerladdad till dator/surfplatt). En slags bearbetning.. Som ibland får en stt längta ännu hårdare. Hehe..
Användarvisningsbild
av palmqvist
joel80 skrev:Själv använder jag väntetiden för en ny bil till att plöja manualen (pdf nerladdad till dator/surfplatt). Bild En slags bearbetning.. Som ibland får en stt längta ännu hårdare. Hehe..
Samma här plöjde igenom manualerna 1-2 gånger innan bilen kom, även om det är tredje varianten av 70 ver III så händer det lite spännande sake r
av darkowin86
Väntar på leverans av min V70 T4 MY16 som ska komma ett par dagar. Jag har fört diskussioner med min säljare angående att jag inte kommer få BLIS, rattvärme och VOC då de första två "utgått" ur driver support paketet (BLIS utgått helt) och VOC "glömdes" klicka i kampanjen som va just när jag beställde. Jag skulle bli kompenserad med likvärdiga produkter, vi började prata om Polestar men när ja kollar Polestar så erbjuds de inte till T4? Det jag funderar på är om dom kan uppgradera till sensus navi eller sensus touch enkelt och smidigt med mjukvara? Eller några andra förslag som jag ska lyfta som kompensation? Han har även lovat mig fjärrkontroll till värmaren vilket ersätter VOC till en viss del tycker jag.
Ska bli grymt spännande med ny bil, se hur mycket skillnad man upplever jämfört med den man har idag, V70 D4 MY14(163hk)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Jag hade skjutit min säljare om han sumpat VOC, navigering är.en simpel mjukvaru uppdatering ev en knapp till, det e nästan så jag hade begärt återköp för VOC
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 116
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]