- lör 19 dec 2015, 20:31
Hämtade bilen igår och körde parkeringsvärmaren för första gången idag. Luktade bränt inne i bilen. Är det normalt?
Moderator: Moderatorer
Erac skrev:Hämtade bilen igår och körde parkeringsvärmaren för första gången idag. Luktade bränt inne i bilen. Är det normalt?Min luktade också första gången/gångerna. Skulle inte oroa mig.
Erac skrev:Tack för snabba svar. Blev lite orolig men der verkar vara normalt att det luktar bränt första gångerna :)Gissar att det är överflödigt rostskydd som bränns bort från den varma avgasdelen på brännaren alt någon tätningspasta som bränns bort vid de första starterna.
joel80 skrev:Nu har jag kollat och kollat, luläst den där boken (förutsätter att det är Bibeln :???: :lol: ), och inte fått något svar! Vår mot Volvo V70:n inbytta Mitsubishi Outlander hade en användarhandbok som var enorm, och som gav svar på alla de frågor ingen hade ställt eller ens tänkte på, så man drunknade I info. Volvos Användarhandbok är précis tvärt om! I snabb-guide star t ex om det här med vindrutetorkare att "För att lyfta torkarbladen måste de vara I serviceläge - se ägarmanualen." Nu har jag lusläst den och inte så mycket som en fis I detta ämne, om jag inte last rysligt slarvigt, vilket jag inte tror! Dock fick jag ett förslag om att efter mototn stoppats upp med vindrutetorkarspaken direct. Funkar inte kan jag meddela. Gör man tvärt om, ett kort lyft på vindrutetorkarspaken, och när det är I sitt översta läge, stänger ner motorn, DÅ har man torkarna uppe och kan fälla ut dem båda! - Likaså funderingar om "Motor- och kupévärmare" (sid 30 I ägarmanualen, fårman info att "...se digital ägarmanual". Är det tänkt så tt jag ska sitta på förarplats och scrolla mellan menyerna I bilens manual för att t ex få veta hur jag stänger denna funktion om jag kör iväg INNAN förprogrammerad tid?Sillastryparen skrev:Niclas - ska kolla! Var ett bra tag sedan vi hade en V70, så jag har aldrig stött på fenomenet innan. Tack! :lol:I världens mest olästa bok står det exakt hur man ska göra... ;)
Sillastryparen skrev:I manualen till min egen bil (V70 D4 -15, AT1446, s. 357) kan man läsa följande. På min bil funkar det också enligt den bruksanvisningen.joel80 skrev:Nu har jag kollat och kollat, luläst den där boken (förutsätter att det är Bibeln :???: :lol: ), och inte fått något svar! Vår mot Volvo V70:n inbytta Mitsubishi Outlander hade en användarhandbok som var enorm, och som gav svar på alla de frågor ingen hade ställt eller ens tänkte på, så man drunknade I info. Volvos Användarhandbok är précis tvärt om! I snabb-guide star t ex om det här med vindrutetorkare att "För att lyfta torkarbladen måste de vara I serviceläge - se ägarmanualen." Nu har jag lusläst den och inte så mycket som en fis I detta ämne, om jag inte last rysligt slarvigt, vilket jag inte tror!Sillastryparen skrev:Niclas - ska kolla! Var ett bra tag sedan vi hade en V70, så jag har aldrig stött på fenomenet innan. Tack! :lol:I världens mest olästa bok står det exakt hur man ska göra... ;)
Hittade du lösningen? Har också vatten […]