- sön 10 nov 2013, 12:51
/Bo
Gourmand skrev: Den billigaste bilen du kan äga, är den du redan har !Sant -den är körd i bott värdemässigt men är i bra skick mekaniskt, den har servats på Volvoverkstad i alla år (senast var det 20:e servicen för nån månad sen) och alltid reparerat så fort det behövts, även lite i förebyggande syfte. Nuvarande bil går bra men då jag pendlar till/från jobbet varje dag 6 mil till och lika långt hem så är driftsäkerheten också ganska viktig - min nuvarande bil som gått 40000 mil kan få för sig att börja krångla eller bara dö snart - känns lite oklokt att forsätta lita på fru forutna att den skall gå som en klocka i evighet även om jag skulle försöka hålla den vid liv ännu en tid. Komfortmässigt har jag inget att klaga på den bil jag har, man åker som en kung även i en V70 2001, sätena är ju nästan som nya och att nån suttit i förarsätet i 40000 mil kan man faktiskt inte se (värmeslingan i förarsätet är bytt en gång för nåt år sen under klädseln men det syns ju inte). Inget skulle egentligen hindra mig att åka 40000 mil igen med samma bil om den varit ny idag. Men så vill man ha lite "nytt" både vad gäller yttre utseende på bilen och interiör samt motor, och den snåla D2 eller D3 dieselmotorn blir bäst för mig i dagsläget. Så V70 D2 2012-2013 och D3 2013 Momentum är det jag fastnat för som känns rätt för mig idag att leva vidare med i minst 10 år framåt.
/Bo
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.