Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilia Haga norra har fått in bilar i hallen nu, av MY14. En vit V70, en klarröd V60, en Rich Java XC60 och en Twilight XC70. Jag tycker nya fronterna är riktigt snygga, även på V70! Men bakpartiet på V70 hade de kunnat förändra lite mer än med ett par kromlister.
Snyggare växelspaksdamask verkar det ha blivit på manuella bilar, välkommet för den gamla var rätt trist.
V70Fredrik skrev:
Förövrigt verkat det konstigt att Volvo har problem med rattvärmen, jag hade rattvärme på en Audi, årsmodell 03!
Det ska inte vara nåt problem med själva funktionen av rattvärmen det ska vara leverantören som inte hunnit få upp tillräckligt stort lager på eluppvärmda rattar så det blir längre väntetid på bilar som är beställda med rattvärme
Jorglund skrev:
S80V8AWD skrev: Automatiskt avbländning av helljusen saknar jag inte alls, då detta numera är avaktiverat mesta tiden i vår bil pga jag och assistansen inte alls kommer överens, överhuvudtaget.

Dock verkar de nya helljusen som adopterar sig till omgivningen väldigt häftiga, hoppas att det funkar lika bra i verkligheten som det låter!
Kan man avaktivera den funktionen själv eller måste man lämna in bilen för fixa detta ?
..JL
Det kan du göra själv via menyn:). Jag har det paketet i min bil, och kommer aldrig att köpa någon bil utan sett igen :)!
s6025t skrev:
V70Fredrik skrev:
Förövrigt verkat det konstigt att Volvo har problem med rattvärmen, jag hade rattvärme på en Audi, årsmodell 03!
Det ska inte vara nåt problem med själva funktionen av rattvärmen det ska vara leverantören som inte hunnit få upp tillräckligt stort lager på eluppvärmda rattar så det blir längre väntetid på bilar som är beställda med rattvärme
Tror att dom har fått upp leveranserna på rattar med värme nu i alla fall. Min bil är beställd med rattvärme och ändrade från leverans v28 till v27.
Ja- min började byggas idag och jag hade bl.a värmepaketet med ratten så det verkar löst. För övrigt började bilen byggas minst en vecka före preliminära byggstarten som skulle varit vecka 23. Finns hopp om leverans före semestern alltså :) dock ligger planerad leverans fortfarande i vecka 27...... :???:
Racetwin2 skrev:Ja- min började byggas idag och jag hade bl.a värmepaketet med ratten så det verkar löst. För övrigt började bilen byggas minst en vecka före preliminära byggstarten som skulle varit vecka 23. Finns hopp om leverans före semestern alltså :) dock ligger planerad leverans fortfarande i vecka 27...... :???:
Känns ju som att du borde få bilen kring v25-26 tycker jag ??:-/
Ser att någon här, närmare bestämt philipsguy, beställt en Summum Business Pro. När jag försöker i konfiguratorn går inte det. Den hoppar efter ikryssad Summum direkt till ordinarie listpris, vilket inte gör det så intressant... kan man lägga till för Summum...? Finns ju flera saker där som man nog ändå köper till... ser att det är bra kampanjpris på D5 redan.../PH
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]