Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Funk skrev:
Variosboy skrev: Dom är nog mer till för amerikaner som är livrädda för att bli kapade än godtrogna svenskar.
Och eftersom svenska marknaden är rätt liten så får vi detta tillbehör på köpet så de ska slippa ha två modeller att välja på i fabriken! :wink:
Tyvärr är det inte helt ovanligt i vissa ställen i Europa att man stjäl saker ur bagage eller baksäte vid rödljus, så låsa bör man göra vid resor i andra delar av världen än bara USA... så knappen är ganska bra även här.
En Citroenbil gör kör ibland låser bilen automatiskt när man börjar köra...
Jag använder låsknappen med jämna mellanrum. Sitter man ensam i bilen och väntar på någon på en mörk parkering är det en skön trygghet som tar en halv sekund att genomföra. I dagens samhälle så tar jag hellre det säkra före det osäkra...
Både det delbara dragets kuldel och kåpan som täcker fästet, när kulan inte är på plats, ryms under det uppfällbara golvet i min XC70.
Delbart drag är något av det vettigaste som uppfunnits, för ha den klumpen där bak när den inte används är lika korkat som att inte ha någon dragkrok alls på bilen.

Attans, kom inte på något onyttigt den här gången. Jo, de dåliga handskarna som ligger bland bilens verktyg. Är det någon som haft någon verklig nytta av dem någon gång?
Denesfay skrev:ENligt mig är det att bakre torkaren går igång automatiskt när man har torkarna på fram och man lägger i backen. På V70 då. Och ja, jag vet att det kan programeras bort. Men om vi snackar standard nu. :)
Jag har försökt lusläsa tråden, men framkommer det någonstans hur man stänger av den funktionen?
(Jag sällar mig till skaran som tycker den är kass.) Har klickat runt i menyerna men hittar den inte.

Sen vill jag lägga till 3-blinksdutten på blinkerspaken till listan på onödiga funktioner. Orsakar ofrivilliga motblinkningar ibland, vilket troligen får medtrafikanter att undra om man är totalt dum i huvudet. (ok litet rätt har dom väl kanske :roll: :lol: )
MrMupp skrev:
Denesfay skrev:ENligt mig är det att bakre torkaren går igång automatiskt när man har torkarna på fram och man lägger i backen. På V70 då. Och ja, jag vet att det kan programeras bort. Men om vi snackar standard nu. :)
Jag har försökt lusläsa tråden, men framkommer det någonstans hur man stänger av den funktionen?
(Jag sällar mig till skaran som tycker den är kass.) Har klickat runt i menyerna men hittar den inte.

Sen vill jag lägga till 3-blinksdutten på blinkerspaken till listan på onödiga funktioner. Orsakar ofrivilliga motblinkningar ibland, vilket troligen får medtrafikanter att undra om man är totalt dum i huvudet. (ok litet rätt har dom väl kanske :roll: :lol: )
Automatiskt aktiverad baktorkare måste tyvärr programmeras bort med servicedator på verkstad.
MrMupp skrev: Sen vill jag lägga till 3-blinksdutten på blinkerspaken till listan på onödiga funktioner. Orsakar ofrivilliga motblinkningar ibland, vilket troligen får medtrafikanter att undra om man är totalt dum i huvudet. (ok litet rätt har dom väl kanske :roll: :lol: )
Det ska ju i allafall gå att ändra själv i menyerna.. :)
nobbe skrev:
MrMupp skrev:

Automatiskt aktiverad baktorkare måste tyvärr programmeras bort med servicedator på verkstad.
Vart bor du MrMupp? jag har grejer...
Tycker det är alldeles för konspiratoriskt att tro att lösningar väljs för att lura konsumenter. Vad jag hörde, indirekt men ändå, från BMW i Tyskland var att de ville ha dimensioner med önskad omkrets - e60 är en större bil än e39 - men hög komfort och låg förbrukning. 225 50 kunde därmed ersätta 245 45 som var alternativet. Samma med merca som var tidiga med 205 60 16 istf 225 55 16 2002. Sanningen är nog att utvecklarna struntar i vad ersättningsdäcken kostar... Men kan inte tro att de vill fördyra med flit

Tre-blinkningen är väl lagkrav numera/ph
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 40

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]