Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Snacksalig skrev:Grattis!

Känns nästan som om jag fått se min egen bil, då jag har samma färg, fast utan extralysen och med automat.

TACKAR ödmjukast, och ett stort grattis!!!
Tack! :-)-) Håll tillgodo.
Min bil levererades snabbare än förväntat, 6 veckor istället för 10 veckor. :D
Snart är det väl din tur?
Det är väl bara att sätta på dom. Det är därför jag har "hyfsade" fälgar även till vinterdäcken, för att det inte skall se fult ut på vintern. Men det trodde jag de flesta här på forumet har.
Tankade etanol full tank idag, pris 9,19 kr/l :D
Snittförbrukning på 42 mil sedan föregående tankning blev uppmätt vid pump 1,37 l/mil. Färddatorn visade 1,35 l/mil. Körförhållanden: blandad, mycket småvägar, inslag av stadstrafik, omväxlande körning med varierande hastighet, måttliga långsamma accelerationer, växlingar vid 3000-3500 rpm, knappt använt 6:e växeln ens på landsväg, sträckt ut lite högre fart då och då, inga låga varv, inga höga växlar i låg fart, ingen segdragning. Vet inte, men jag har fått för mig att ny bil mår bäst av detta körsätt.
Det finns goda förutsättningar att förbrukningen sjunker med annat körsätt, men redan nu är den nya bilen något snålare än min gamla V70N (omräknat till bensin). :)
Allt funkar perfekt hittills, inget skrammel eller missljud. Speciellt lägger jag märke till den fina motorgången på etanol. Andra etanolbilar som jag kört mycket (Focus 1,6 FFV, Focus 1,8 FFV och V70 2,0F) har inte haft lika jämn motorgång på etanol som med bensin.
Största enskilda intrycken ännu så länge: bra vägkänsla och bilen går mycket tyst! :D :D
KKR skrev:Det är väl bara att sätta på dom. Det är därför jag har "hyfsade" fälgar även till vinterdäcken, för att det inte skall se fult ut på vintern. Men det trodde jag de flesta här på forumet har.
Nja, det är fortfarande kallt tidigt på morgonen, så väntar nog en vecka eller två till.

Vinter hjulen är alu fälgar som inte är hel fula, men sommar hjulen är snyggare.
Archy skrev:Jaha, då sällar man sig till denna sköna skaran. Hämtar min Volvo V70 II 2.5FT R-Design MY11 nu på fredag. Vit med tonade rutor och lite annat krafs :)
He, he, men det är krafset som gör bilen. Brukar trilla baklänges varje gång jag beställer bil och ser raden för bilen och sedan raden för extrautrustning :-O) Dessutom tenderar man att vilja ha minst det man hade på förra bilen i den nya plus lite extra :)

Finns lite olika skolor här på forumet har jag märkt: Endera de som väljer max motor för utrymmet man har ekonomiskt och därmed mindre utrustning och sedan de som väljer max utrustning och mindre motor/paket etc inom det utrymme de har. Sedan de som väljer max-max av båda eller min-min av båda. Finns inget rätt och fel.
Grattis till bilen, väntar själv på min som ska va klar v16-17

Hur lång tid tar det från att bilfirman får bilen levererad till sig innan de kan göra ordning bilen för slutlig leverans till kund, och vad exat gör de?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]