- tis 19 jan 2010, 18:42
#368865
Mitt i denna debatt väljer jag att svära i kyrkan och säga KCR.
Jag är personligen, och har alltid varit, mycket tveksam till den teknik som KCR representerar men jag har ändå några frågor.
På KCR:s hemsida kan man läsa att D5 205 hk med KCR-box ska ge 230 hk och 485 Nm. Till skillnad från BSR kan, så vitt jag förstår, inte en verkstad se att bilen varit trimmad när boxen demonterats. Vad gäller BSR ser ju teknikern antalet omladdningar styrsystemets programvara.
Fungerar partikelfilter mm på ett tillfredsställande sätt med KCR? Avgastest som redovisas på hemsidan tyder på bibehållna emissioner eller t o m bättre värden.
Man skriver också att effektökningen åstadkoms utan ökat laddtryck. Är det verkligen möjligt?
Är man en okunnig tönt om man väljer KCR istället för mappning? :) Jag har inbillat mig det, men efter att ha läst lite på deras sida blir jag tveksam. Kanske är en sån där box inte så dum. Vad tror ni? Priset för D5 är f n 5 900 kr.
Hälsningar
Villrådig
Henry
Edit; upprepar min tidigare fundering - varför är inte Polestars webbplats uppdaterad med aktuell information när erbjudanden går ut genom andra kanaler? Borde inte webben vara först med det som lanseras?
Jag är personligen, och har alltid varit, mycket tveksam till den teknik som KCR representerar men jag har ändå några frågor.
På KCR:s hemsida kan man läsa att D5 205 hk med KCR-box ska ge 230 hk och 485 Nm. Till skillnad från BSR kan, så vitt jag förstår, inte en verkstad se att bilen varit trimmad när boxen demonterats. Vad gäller BSR ser ju teknikern antalet omladdningar styrsystemets programvara.
Fungerar partikelfilter mm på ett tillfredsställande sätt med KCR? Avgastest som redovisas på hemsidan tyder på bibehållna emissioner eller t o m bättre värden.
Man skriver också att effektökningen åstadkoms utan ökat laddtryck. Är det verkligen möjligt?
Är man en okunnig tönt om man väljer KCR istället för mappning? :) Jag har inbillat mig det, men efter att ha läst lite på deras sida blir jag tveksam. Kanske är en sån där box inte så dum. Vad tror ni? Priset för D5 är f n 5 900 kr.
Hälsningar
Villrådig
Henry
Edit; upprepar min tidigare fundering - varför är inte Polestars webbplats uppdaterad med aktuell information när erbjudanden går ut genom andra kanaler? Borde inte webben vara först med det som lanseras?