Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av seter
Nej, har inte nivåreglering. Det låter som en gammal torr gummibussning på en opel kadet -79, gnek, gnek. Min gamla scenic går mjukare och tystare än volvon..
av JHg
snoddasD5 skrev:Ok alla som fått det felet bak har vanliga dämpare ej hört nån ännu med nivåreglering som fått det problemet.
Då har du hört det nu...
Jag har de symptomen hos har nivåreglering bak.
av v70diesel06
Nu är vi bak och disskuterar!känns ändå som tråden handlar om främre delarna av bilen??Jobbar kompisen var in med bilen i Torsdags och fick domen på FRAMVAGNSPROBLEMEN.Gummibusstningarna i länkarmarna glapp,höger sida såg mecken och han glapp när dom bröt,vänster stum,men vi byter både sa mecken.Detta på en bil som gått 650 mil :-O)Behöver jag säga att vi tycker konstruktionen verkar klen.Han har kört lastbil 42 år och jag 10 år,vi har aldrig bytt en framvagnsdetalj på en lastbil!!!!
Användarvisningsbild
av P1800
seter skrev:Nej, har inte nivåreglering. Det låter som en gammal torr gummibussning på en opel kadet -79, gnek, gnek. Min gamla scenic går mjukare och tystare än volvon..
Hej,
Misstänker att det var samma oljud jag hade i min V70 2,4d -10 under julen när det var -25. Kunde svar apå att det var chssielgud från bakvagnen... Detta fixade Bila med at smörja läset till bagageluckan. sen dess har det vari tyst där bak. (Smällarna i framvagnen som jag klagade på samtidigt ansågs däremot vara helt normala för biltypen(!) Jag ska dock ta upp detta i en när framtid. Det verkar ju kunna finnas servicemeddelanden på det problemet nu.)
Användarvisningsbild
av Falk
Nu är min bil inbokad för byte av bumpgummin på onsdag.
Idag på morgonen var det -24°C i Sthlm/Bromma, behöver jag nämna att jag smög över alla fartgupp och ojämnheter...

Bilen presterar ju även ett annat kluckande ljud från framvagnen vid små fjädringsrörelser. Det ska bli intressant att se om det försvinner?

Jag återkommer med rapport ang läget efter gummibytet...
Användarvisningsbild
av 164E
Falk skrev:Nu är min bil inbokad för byte av bumpgummin på onsdag.
Idag på morgonen var det -24°C i Sthlm/Bromma, behöver jag nämna att jag smög över alla fartgupp och ojämnheter...

Bilen presterar ju även ett annat kluckande ljud från framvagnen vid små fjädringsrörelser. Det ska bli intressant att se om det försvinner?

Jag återkommer med rapport ang läget efter gummibytet...
Min ska in nästa vecka, hoppas att det löser sig... kör just nu omkring i -30 med helstum framvagn men dämpning bak :???: onekligen en intressant upplevelse :roll: tjälskador, isvallkar och annat otyg har aldrig märkts så här tydligt...
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Kopplingen har jag samma problem med som du vid kallare väder. Finns skrivet om detta i några andra trådar. Kommer dock inte ihåg vilka. Någon hade fått det fixat på service vet jag. Jag skall påpeka detta på nästa service
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]