Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av qsecofr
Man kan väl fortfarande se genomsnittlig förbrukning och aktuell även om inte eco/power funkar?
Viktigt för min strävan att hålla mig under 0,5 :)
Användarvisningsbild
av drbrain
qsecofr skrev:Man kan väl fortfarande se genomsnittlig förbrukning och aktuell även om inte eco/power funkar?
Japp!
Det är bla till det (och växelväljaren) som dom två kablarna från OBD behövs..
av qsecofr
drbrain skrev:
qsecofr skrev:Man kan väl fortfarande se genomsnittlig förbrukning och aktuell även om inte eco/power funkar?
Japp!
Det är bla till det (och växelväljaren) som dom två kablarna från OBD behövs..
Perfekt, tack.
Användarvisningsbild
av JonasElander
Verkar som om ni har fått det att fungera nu? (Jag har stalkat tråden ett tag nu..)

Men det är ryssen som gäller då?
V70 -automat -2012

Då är det bara att beställa alltså? ;)
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag fick det att fungera i lördags. Men lat som jag är köpte jag en XC70 2016, för den har displayen från början... :D
Användarvisningsbild
av drbrain
JonasElander skrev:Verkar som om ni har fått det att fungera nu? (Jag har stalkat tråden ett tag nu..)

Men det är ryssen som gäller då?
V70 -automat -2012

Då är det bara att beställa alltså? ;)
Nja.. Jag har ingen modul utan köpte bara ett mätarhus.
Och nöjer du dig med att eco/power-visarna inte fungerar så behövs ingen modul från Vesper.
Vill du däremot att ALLT fungerar så är det modulen som gäller i dagsläget..
av Schmoyoho
apersson850 skrev:Jag fick det att fungera i lördags. Men lat som jag är köpte jag en XC70 2016, för den har displayen från början... :D
Snabbaste sättet att facelifta en XC70: byt XC70. Tack till dagens tipsare, vi skickar två biobiljetter :) (Personligen lite besviken på att det inte blev någon naturlig död vid 50000 mil som för din 854 då jag gillar all historier jag fått höra om den bilen)
av Uninium
Fick nya DIM idag, nu är det svenska men fick ett från en diesel bil D5204T7 och ja mätaren skriker och visar rött trots full tank.. Tröttsamt
av Uninium
Schmoyoho skrev:Vad är det för donatorbil och drivlina?
Vet ej, står bara Volvo V60 och D5204T7 på deras lagerlapp. Inget chassinummer etc så man kan kolla.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 23
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]