Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Triad skrev:I början av produktionsveckorna my15 monterades TPMS i hjulen. Efter cirka 10veckor övergick Volvo till iTPMS. System via abs. Jag har en lista på gällande chassinummer avgränsningar.
Gällande avaktivering kan man köra mjukvara på bilen för att slippa systemet helt om man vill. Finns lagrkrav på att det ska sitta där när bilen produceras. Inte att det ska fungera för slutkund.

//Tekniker på Volvo.
Triad, har du svar på varför det står "Däcktryck" i menyn i Min Volvo? Manualen menar att när det står "däcktryck" då har man TPMS I hjulen medan monterat i abs ska det stå tryckövervakning. Den infon verkar inte stämma. Jag ska enligt listorna ha monterat i Abs men i menyn kommer det fram Däcktryck. Använder man menynamnet Däcktryck rakt av nu eller har jag kanske mjukvara som inte blivit uppdaterat?
av Triad
Inget bra svar har jag. Men att dömma av hysterin från Volvo kring tpms när det begav sig är där antingen fel i boken eller gammal mjukvara.

Jag har iaf inte sett ngt meddelande ännu på detta.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag råkade titta närmare vad det egentligen står i min dator. Det står varken däcktryck eller tryckövervakning? Det står däckövervakning. Vet inte varför jag läste fel förrut eller om det har någon betydelse? Det begreppet stämmer inte med manualen i vilket fall.
av Elmeholt
Förvirringen tätnar verkligen, om 3-4 veckor vet jag vad det står i min bil också :P
Användarvisningsbild
av Robbi
Elmeholt skrev:Förvirringen tätnar verkligen, om 3-4 veckor vet jag vad det står i min bil också :P
Lova att meddela!
av Elmeholt
Robbi skrev:
Elmeholt skrev:Förvirringen tätnar verkligen, om 3-4 veckor vet jag vad det står i min bil också :P
Lova att meddela!
Yes box! :)
av Elmeholt
Robbi skrev:Elmeholt, hur står du i kön? Vad är det för bil du väntar på?
Hej, 2673 före i kön, beräknad leverans v47.

Saxat från annan tråd där jag specat:
Beställde följande förra tisdagen (v40).

Volvo V70 D4e Momentum, automat (8-steg)
Färg: Inscription Electric Silver 477

Klimatpaket VOC Diesel: Elvärme i ratt, Eluppvärmt baksäte, VOC m fjärrstart parkvärm.
Lastpaket V70: Eluttag 12v bak, Elmanövrerad baklucka, Mörkt tonade rutor 5 st, Privatlåsning lastutrymme, Laminerat glas runt om.
Teknikpaket: 8" digitalt kombiinstrument, sensus connect 7", Parkeringshjälp bak
Driver Support paket: Adaptiv konst.farth.kollvarn.o autobroms, BLIS-kamera för döda vinkeln, Driver Alert system,

Alu-hjul Saga 17" Svart 225/50r17, Keyless Drive-start/lås, Sub woofer bak, Parkeringshjälp fram/bak,
Hastighetsberoende servo, Borttag emblem bakluckan, Audio Premium Sound Sensus Connect 7

Stänkskydd fram+bak nymont, Takspoiler 477 Electric silver, Parkeringsassistanskamera bak bil m 7" skärm
Användarvisningsbild
av Robbi
Spännande! Vad är privatlåsning lastutrymme? Har också det men ingen aning om vad det är?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 21
Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_122030297.jpg Kugghjulet till veva[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]