Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Cox skrev:Nja du kan prova men det är inte säkert den upptäcker någon felkod, men testa det skadar inte utan tvärtom det kan lösa ut en del frågetecken

Men om felmeddelandet är uppe på skärmen så måste den väl generera en fel kod? Eller?:/
Självklart finns det en felkod, men frågan är om Autocom fixar att läsa den.
Man kan tycka att alla felkods läsare borde kunna kirra jobbet. Men varje biltilverkare har sina egna specialiteter och då duger det bara med deras egna för att komma in i djupet på bilen. Volvo har VIDA för det jobbet,
Cox skrev:Har du möjlighet all läsa ut felkoder från bilen, det blir enklast så faktiskt än att sitta och gissa sig fram.
Har du tillgång till VIDA ? Kan vara så att det sitter en felkod som måste nollas, är så fallet spelar det ingen roll hur många nya delar du skruvar fast på bilen, koden sitter kvar så även felmed i bilens display.
Normalt så brukar det vara så men har haft detta (felmeddelande) i min display och bilen uppträdde som för NN = fullt ös på kylfläktarna trotts att det var griskallt.
Testat min kodläsaren och no code.
Sen så är de borta utan någon åtgärd och allt frid i stugan.
Det verkar som att det larmar för att det finns en signal som indikerar galet värde.
När den är borta så blir det status q...
Cox skrev:Självklart finns det en felkod, men frågan är om Autocom fixar att läsa den.
Man kan tycka att alla felkods läsare borde kunna kirra jobbet. Men varje biltilverkare har sina egna specialiteter och då duger det bara med deras egna för att komma in i djupet på bilen. Volvo har VIDA för det jobbet,

Felmeddelandet ligger lagrat men det försvinner ur displayen när det inte längre påverkar bilen och för en djupanalys så krävs så krävs vida yes
Men var fan är tempgivaren
Lrsn93 skrev:Provar iallafall med autocom, fungerar det inte så får det väl bli ett fall för helmia ändå :???:
Eller hur funkar China vida kopian? 8)

Yess den skall funka, men se upp med op sys så du inte får fel version.

Vore väl fan å dra till Helmia nu när du lagt ner så djävla mycket jobb...

Ps helmia var fan bor du?
:D Grabbar läser ni inte vad jag skriver, ok vi tar det igen.
När ni står framför motorn, lokalisera plastkåpan som omger toppen av motorn, sedan letar ni fram luftslangen som går till luftfiltret. Höj blicken från den titta till höger framkant på plastkåpan där sitter en givare med två sladdar.
Det är tempgivaren :wink:
oldtimersmc skrev:
Lrsn93 skrev:Provar iallafall med autocom, fungerar det inte så får det väl bli ett fall för helmia ändå :???:
Eller hur funkar China vida kopian? 8)

Yess den skall funka, men se upp med op sys så du inte får fel version.

Vore väl fan å dra till Helmia nu när du lagt ner så djävla mycket jobb...

Ps helmia var fan bor du?

Bor i Arvika :) 8mil t Karlstad 4mil till Norge :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]