Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har rekord med min D2 på 0,92 l/mil... Högsta förbrukningen med husvagn efter i 50 mil :roll: :wink:

Annars ligger mina siffror ungefär som Joels också. Som sagt tidigare, ju längre bilen går desto lättare att köra snålt även om man inte kör på ett annorlunda sätt.. Jag har samma dimension på sommar/dubbdäck.
Om det är blött på vägen rullar hjulen tyngre. På vintern är det oftare blött än på sommaren (jaja, somliga somrar kan man undra...) För att inte tala om hur mycket tyngre det går i snöslask!
Det var rätt lågt med breda däck och automat.. Fast med betydligt lägre medelhastighet än mig. ;)
Jag hade en snittfart på ca 100km/h och du låg bara på lite drygt 75km/h.
joel80 skrev:Sista halvmilen mot Gävle var det dock vägarbete och gick bara i 60-70km.. vilket fick hela den mil-staplen att hamla på 0,3l/mil som ni kan se på sista stapeln. :)
Aja baja! Jag vet bestämt att det är skyltat 50 till Gävle S på E4 :lol:
Ops.. :)

som man säger: "Jag följde ju bara trafikrytmen.." eller det gjorde jag inte.. snarare byggde jag upp kö.. för de som låg före mig blåste iväg i 80-90. Jag låg som en stoppkloss för dom bakom som tydligen inte gillade att ligga i 60-70km/h där. Saktade in ännu mer då man åkte förbi gubbarna som jobbade, och fick bilen bakom ännu längre in i bakluckan ett litet tag..
Det är väl till och skita i, så länge det inte tog emot. Sånt gör mig sur när de försöker att "knuffa upp" farten. Då händer det att jag kollar att jag, enligt GPS:en inte kör en km/tim över.
Ja man ska väl skita i det.. jag gjorde ju typ det då jag inte körde över den fart jag själv tyckte var okej där. (man kan ju säga att 50km/h hela den vägen är rätt segt... det är ju flera km, och bara typ längst med 50m som dom jobbar.. resten är bara raksträcka och koner.)
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]