Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Giggs
Som sagt, sitter du på blocket och velar mellan 2.0D och 2.5T så föreslår jag att du letar upp närmsta bilhandlare med dessa motorer och ger dig ut och provkör lite.
Har du en bensinare med 200Hk o turbo nu så blir det ganska stor skillnad till diesel och 136Hk (+ större bil)
En fördel om man kan sålla bort lite bland alla annonser!

..O grattis till den kommande bilpassageraren! ;)
Håller inte alls med om att 2,4D har en roligare motor än 2,5T. Bättre drag på mellanvarv men också mycket mindre sofistikerad och mycket bullrigare. De är båda förhållandevis törstiga.

2,5T har så gynnsam serviceplan man kan ha. 3000 mil/2 år har de första men det ändrades snart till 3000 mil/1 år. kamrem 18000 mil. I övrigt inga dyra tillägg. Har haft en MY08 och kan serviceplanen bra.

PH
Användarvisningsbild
av xerent
perhall skrev:Håller inte alls med om att 2,4D har en roligare motor än 2,5T. Bättre drag på mellanvarv men också mycket mindre sofistikerad och mycket bullrigare. De är båda förhållandevis törstiga.

2,5T har så gynnsam serviceplan man kan ha. 3000 mil/2 år har de första men det ändrades snart till 3000 mil/1 år. kamrem 18000 mil. I övrigt inga dyra tillägg. Har haft en MY08 och kan serviceplanen bra.

PH
Jag var nog lite otydlig, jag menade att 2.4D är roligare än 2.0D, och ingenting annat :D
av Lövet
xerent skrev:(2.0D har byte av partikelfilter, 2.4D har självrengörande filter) om jag inte missminner mig.
Det där stämmer faktiskt inte. Partikelfiltret är självrengörande på V70 för 2.0D också. Däremot är det bytesintervall på det när samma motor sitter i S40/V50. Förvirrande men så är det. Den första riktigt dyra servicen på 2.0D kommer inte förrän 24.000 mil när kamremmen ska bytas. 2.4D har byte av kamrem vid 18.000 mil. Dock så är bytet billigare på 2.4D så det kanske blir samma servicekostnader i slutänden.
Flikar in med en liten uppdatering då jag la billetandet på is ett tag.
Ska och kolla på en bil imorgon så tänkte höra ifall det verkar vara något.
Ökade budgeten lite och har fått upp ögonen för diesel lite mer.
Kommer troligtvis byta in Audin och lägga mellanskillnaden.

Vad innebär business momentum förresten? Är det samma som momentum eller skiljer det något?
Något jag ska tänka på och kolla upp imorgon med bilen? Verkar den okej?
Tack i förhand!

Volvo V70 2.4d -2010 business momentum.
http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?regn ... bringasab/
Bak är det standard. Fram beror det på om bilen har avstängningsbar airbag eller ej. Det är inte standard.
av Mwi
Business Momentum vill jag minnas innebar metallic och blå-tand utöver standard Momentum, många biltillverkare har specialpaket för att få attraktiva förmånsvärde på tjänstebilar.

Tack för svar Dejan . Stoppar man en hona i […]

Täckskivor undersida golv.

Hur krångligt är det att demontera t&au[…]

Smorde du upp glidpinnarna ordentligt? Satte du […]

Kamaxel adaption

Hej har problem med Volvon, bytte packboxarna bako[…]