Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kan hålla med dig simon men jag betalar gärna 16kr för att slippa åka runt utan märket, även om det är kass att det ramlar av.
Användarvisningsbild
av bem
Brorsan tappa klistermärket i fronten på sin XC60. Han hade kollat här på jag rullar vad artikelnumret var på klistermärket (som visst kosta ca 15 kr). Hos Volvoåterförsäljaren visste de ej nåt om detta men han tala om artikelnumret och bad dem att skicka i kuvert hem nytt klistermärke vilket de gjorde. Än sitter det nya klistermärket kvar på emblemet i nosen (det skall visst vara bättre klister på dessa nya klistermärkena).
Sen kanske man kan ringa till nåt skrotfirma om de har nåt oskadat rattemblem man kan få köpa för en rimlig peng.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
bem skrev:(det skall visst vara bättre klister på dessa nya klistermärkena).
Valde att byta hela emblemet & när jag köpt det kallade reservdelskillen på en mekaniker som följde med ut & bytte (gratis :-)-) ) då frågade jag & han sa att dom hade inte bytt så många sen nåt år tillbaka som tidigare så han trodde också att dom förbättrats.
Någon som fått tag på detta rattemblem, eller bara den blå plastbiten med VOLVO -texten?
På min 2012 ramlade den blå skylten med VOLVO bort från emblemet i grillen. Men nytt emblem fanns och från Göteborg fanns instruktioner om att ett sådant skulle sättas dit utan kostnad för kunden, oavsett bilens ålder.

Bilar har ökat betydligt mer än allm&aum[…]

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏