Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ak84
EricaS skrev:Ja får nog ge mig ut i skogen igen o kolla efter nyckeln, vet ju när jag tappa den och vilket område men är ju ganska stor och dels har de asfaltterat delar av vägen så...haha. och nej går inte på min försäkring..måste ha färdförsäkring, tilläggsförsäkring.
Måste ju inte ha en nyckel, men om bilen blir stulen o man inte kan ge försäkringsbolaget 2 nycklar så gäller inte försäkringen
Men tack för svaren :)
I min ingår det en allriskfösäkring och det var den som gällde för mig när jag tappade nyckeln. Den gäller för upp till 6000 kr/år.
av JE Jr
EricaS skrev: Måste ju inte ha en nyckel, men om bilen blir stulen o man inte kan ge försäkringsbolaget 2 nycklar så gäller inte försäkringen
Låt Volvo Programmera om så endast nyckeln du har kvar fungerar då.

Halvt OT: Ni vet väl att ni kan gå in i menyn i infotäjnmentet och se hur många nycklar bilen har inprogrammerade? Iallafall kan jag det på min S80 07:a
av specos
Du vet väl också att det kan vara värt att kolla om nyckelbladet ingår i ditt offererade pris. Priset tycker jag låter som att det vore utan nyckelblad.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
JE Jr skrev:
EricaS skrev: Måste ju inte ha en nyckel, men om bilen blir stulen o man inte kan ge försäkringsbolaget 2 nycklar så gäller inte försäkringen
Låt Volvo Programmera om så endast nyckeln du har kvar fungerar då.

Halvt OT: Ni vet väl att ni kan gå in i menyn i infotäjnmentet och se hur många nycklar bilen har inprogrammerade? Iallafall kan jag det på min S80 07:a
Att bara ha en nyckel är väl ok på en gammelbil som är värd några tusingar.

Men på en nästan ny bil är det ju inget alternativ, tappar man sista nyckeln blir ju bilen ett tvåtons bojsänke som varken går att larma av, starta, öppna eller ens flytta på något sätt. Tänk om man står så illa till att en bärgare inte kommer till för att lyfta upp bilen på flaket, tex i ett parkeringsgarage.
av oldtimersmc
Det går att kolla hur många nycklar som finns till bilen via menyn i stereon och att någon obehörig har tillgång till den fysiska nykeln är ju inte så roligt heller.
Så om nyckeln kostar 2000 och sedan så får man byta dörrlås och låstet till hankfacket + programening så lär det sluta på ca 4000
Då är det tur att det finns försäkringar som tar den smällen ex OKQ8:s BackUp en tilläggsförsäkring av guds nåde den går at teckna oavsett vilket bolag du har och den städar bort alla möjliga självrisker som du kan tänkas drabbas an till det fatila priset av 60 kr/mån
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag tappade en nyckel även på min förra bil :oops:
Och vill minnas att det kalaset gick på drygt 3.000 kr, inkl. omprogrammering...
av oldtimersmc
Guligan skrev:Jag tappade en nyckel även på min förra bil :oops:
Och vill minnas att det kalaset gick på drygt 3.000 kr, inkl. omprogrammering...

Då så skall du ha OKQ8 BackUp Guligan alt bättre koll :wink:

Ps Jag är en djävel på att tappa bort saker men jag hittar dem till slut, fan vad jag har sökt mycket i mina dar...

Matteus 7:7
Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]

V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]