Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Visst får man ganska mycket bil för 375000, men sen tysktrion började med desperata kampanjer får jag allt svårare att motivera Volvo, några ex:
E220 CDI kombi, MY14, facelift, manuell, LED, park assist, navi - 329900 företagspris
Passat 140 TDI 4Motion 239900
520d kombi med paket, 329000
A6 Avant 204 hk 3,0 TDI quattro aut 440 000 med sportpaket, 2,0 TDI aut sportpaket 344000

Jag upplevde Volvo som mer prisvärt för några år sen och MY14 är ganska mycket skrik för ganska lite ull...
PH
verkar som att TS är mer intresserad av bling-bling än själva bilen.
Vad spelar lull-lull för roll när det gnekar och läcker överallt.
Men det är väl tidens tand :(
Själv är jag väldigt nöjd med min MY14. Faktum är att jag aldrig varit så nöjd med en Volvo (har iof bara haft 2 innan) Jag var hyffsat nöjd med MY09, lite mindre nöjd med V60 MY12, men nu känns MY14 lite mer "färdig" på nåt sätt. Och inga irriterande småfel....än. Riktigt bra bruksbil. Bekväm, lättlastad och med T4F - riktig miljömotor (inte många tyskar som kan erbjuda det) med hyffsad kraft. Nya instrumenttavlorna känns moderna och jag hoppas det kommer fler teman framöver. Eller varför inte en "Theme editor" där jag själv kan välja vilken information jag vill se. Jag vill också kunna välja vilken info som ska gå att rulla fram med vänsterspaken. Men jag kan hålla med om att Volvo numera är dyra. 385000 kr kostade min bil innan rabatt.
Vojje skrev:verkar som att TS är mer intresserad av bling-bling än själva bilen.
Vad spelar lull-lull för roll när det gnekar och läcker överallt.
Men det är väl tidens tand :(
Inte alls faktiskt: jag skrev att en mindre utrustad BMW MB Audi är ett intressant alternativ till en V70
Jag skrev att jag inte gillar kromlisterna
Och att jag föredrar klassisk instrumentpanel-look framför digitalpanel.
Så jag tycker att du tolkar mig helt fel:)

Vad är det som gnekar och läcker överallt - Volvo eller något annat?
PH
Kromet är väl en flört med den asiatiska marknaden, för oss med bibehållet sinne för nordisk design ser det för jäv-gt ut.
Fronten är ingen höjdare, de senaste ändringarna har varit bra men denna skulle jag inte lägga pengar på då jag byter nästa gång.
Påminner om nuvarande VW Passat och de har ju aldrig lyckats med fronterna. Kommer ni ihåg -92 års modell utan grill ;-)

Nu när jag i jobbet reser i olika länder i asien ser jag många som köper till plastkrom till sina helt nya bilar och klistrar dit precis överallt de kan komma åt, så känns det som att Volvo också är på väg, tyvärr.
Jag gillar ju min bil.
Tur att Volvo tänker lite nymodigt så det kan fortsätta klagas på det dom gör :P

Jag tycker fronten ser riktigt trevlig ut, påminner lite för mkt om Vw bara. Gillar dock passaten också och har alltid gjort. Bakluckan däremot kan jag inte riktigt med, men det är väl som vanligt när det kommer en ny sorts design. Man måste vänja sig. Digitala mätarna är skitfräsiga och som MattiasD skriver så är det ju all idé för Volvo att göra så man kan anpassa själv när allt ändå är digitalt..
perhall skrev: Inte alls faktiskt: jag skrev att en mindre utrustad BMW MB Audi är ett intressant alternativ till en V70
Så jag tycker att du tolkar mig helt fel:)
PH
OK, måste ha missat det :oops: , eller så var det i en annan tråd :D
perhall skrev:Visst får man ganska mycket bil för 375000, men sen tysktrion började med desperata kampanjer får jag allt svårare att motivera Volvo, några ex:
E220 CDI kombi, MY14, facelift, manuell, LED, park assist, navi - 329900 företagspris
Passat 140 TDI 4Motion 239900
520d kombi med paket, 329000
A6 Avant 204 hk 3,0 TDI quattro aut 440 000 med sportpaket, 2,0 TDI aut sportpaket 344000

Jag upplevde Volvo som mer prisvärt för några år sen och MY14 är ganska mycket skrik för ganska lite ull...
PH
Jag har haft både Audi och BMW (bla en A6 2009) och visst det är ju fina premiumbilar med hög status (fast för Audi som snart är störst på tjänstebilar börjar väl statusen sålunda blekna), dock allt annat än problemfria....jag upplever att kvalitén på Volvo är betydlig bättre.
Svårt att få en sammantagen bild av kvaliteten... har haft många BMW och de har skapat en hel del problem. Liksom en del Volvos. Lägger man samman DEKRA:s stora test av alla bilprovningsresultat i Tyskland, långtester, vad bilägare tycker etc. så tror jag man kan säga att BMW, VOlvo och Merca håller bra kvalitet, Audi är sämre och dessutom tveklöst dyrast av de fyra att laga. Och att serva... VAG överhuvudtaget har ju en förmåga att kännas bättre än de är (utom Skoda).
PH
Passat ska man akta sig för, rostar något djävulskt.. Iaf den 2009an jag hade. 4 ggr inne på de 10 månaderna som jag ägde den :O plus att DSG orsakade problem..

Utav VAG är det Skoda som jag tveklöst värderar högst, trots att jag vill ha en Audi Quattro :P
Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]

V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]