Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jpennerb
Mccartney skrev:
jpennerb skrev:En 2.5FT är iskalla på marknaden så att få den såld så fort är en utopi, speciellt med ett överpris!
Lät lite som om säljaren ville att jag skulle nappa direkt:)

Ska ringa ikväll och se om jag kan provköra den imorgon:)

Ska man justera ventilerna vid 9000mil även på MY09?

När bytas kamrem?
Ja du säger det själv. En säljare ÄR en säljare och vill sälja saker, kanske därav att du ska nappa fort! :lol: :wink:

Ventiler ska inte justeras på en MY09.

Kamrem tror jag ska bytas vid 18000mil.
av Mccartney
jpennerb skrev:
Mccartney skrev:
jpennerb skrev:En 2.5FT är iskalla på marknaden så att få den såld så fort är en utopi, speciellt med ett överpris!
Lät lite som om säljaren ville att jag skulle nappa direkt:)

Ska ringa ikväll och se om jag kan provköra den imorgon:)

Ska man justera ventilerna vid 9000mil även på MY09?

När bytas kamrem?
Ja du säger det själv. En säljare ÄR en säljare och vill sälja saker, kanske därav att du ska nappa fort! :lol: :wink:

Ventiler ska inte justeras på en MY09.

Kamrem tror jag ska bytas vid 18000mil.
Jag känner till själva bilen väldigt bra men tycker priset är för högt men hade gärna kunnat tänka mig att ha en FT som andra bil speciellt med oceans race lacken som sticker ut lite grann:)
av perhall
Helt klart är en ORE mer attraktiv än en Momentum, i bilpriser.se brukar ORE dessutom vara dyrare än Summum.
Men hänsyn är tagen till det, jag körde bilen
2,5FT
090101
9500 mil
krok
automat
ORE
servicebok
131000 handlarpris
(skinn och met ingår i ORE så det ska inte kryssas för igen)
PH
av jpennerb
Fördelen med en 2.5FT är dom låg fasta kostnaderna som är bra med en 2:a bil. Både skatt och försäkring är relativt låga. Andra fördelar är komfort och säkerheten!

Kanske så att 2:a bilen blir 1:a bilen i slutändan. Roligare att få köra en 2.5FT mot D5 ;)

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]