Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har inte provat D4, men jag har kört den när den kallades för D3 (2,4 liter, 163 hk). Skillnaden märks framförallt när motorn går upp i varv. Dubbelturboarrangemanget på D5 laddar på betydligt längre. Är det samma turbokonfiguration på dagens D4 och D5, månne? Jag vet inte.

Dock så maskeras skillnaden en del av automatlåda. Det märks mer med manuell.
av perhall
Tycker det är bra tydligt även med aut att 163 hk 2,4 l inte alls trivs över ca 3700 r/m, helst inte över 3 000. Stor skillnad mot D5! Men är man intresserad av aktiv körning så funkar ju 163 hk. En XC70 bjuder ju inte direkt in till att man varvar och kör snabbt i kurvorna.../PH
av mooos73
ansjo skrev:
mooos73 skrev:Vad drar din "ansjo"? Min ligger på 6,9 liter/mil blandad körning! Har visserligen bara gått 200 mil så jag hoppas förbrukningen sjunker efter 1000mil!
0,8 blandad körning, och har så legat sedan den var ny. Detta både på färddator och pump, den har gått 1200 mil nu.
Kör du mycket landsväg?
Mkt vet jag inte, långstyrningar har jag samma förbrukning men det är väll säkert för att hastigheten ökar när jag kör långt!
av ymmot
D4 och D5 samma motor dvs dubbel turbo men D4 med annan mjukvara. Spar pengar välj D4 uppgradera med typ polestar eller rica och få samma effekt eller mera på sikt. Nackdelen som en del sagt är att D4 motorn tappar nästan all spänst efter 3200rpm. Men för vanlig körning helt ok.
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]