Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rasken
joel80 skrev:Förbrukningen är godkänd och bilen är bekväm att köra långresor i.
Är förbrukningen godkänd med femman eller sexans växel? :lol:

Förlåt, kunde inte hålla mig...
Användarvisningsbild
av joel80
dst02 skrev:Joel: Föresten du som verkar ha bra koll på din V70 (förutom att du nyss kom på att den hade en växel extra;)) , har V70 isofix i framsätet? Kanske dum fråga men de kanske inte finns alls?

Vet du om man utan problem kan ha bakåtvänd bilstol i baksätet utan att behöva ha knäna i armhålorna i framsätet som på min 9-3?
Haha..

Ja det där med 6:an får jag väl äta upp ett tag framöver! :roll: :D

Ingen ISO-fix i framsätet.. i baksätet finns det på ytterplatserna.
Har haft bakvänd barnstol bakom passagerarsätet och det är inte speciellt trångt med benen för passageraren.

Rasken: Ja den är ju faktiskt typ godkänd t.o.m på femmans! :D Fast man får fisköra lite på motorväg ibland för att få ner den lite.. Inga 130-140km/h.. då drar det iväg.

Vi har en begagnad gammal Cabby Nova med totalvikt på 1050kg. Kommer funka bra ett par sommrar nu när vi är tre.. får se om vi blir fler och hur det då blir.
En liknande hade vi när jag var liten och då var vi en familj på 4st. Jag och brorsan hängde med upp till tonåren. Den var lite ombyggd med våningssäng i fram.. sista åren fick lillbrorsan ta toppbädden då det började bli lite tajt.
Man behöver inte så jävla stora vagnar även med 2 barn tycker jag.
En Polar 560 skulle jag lätt få in en familj med 3 barn i! :mrgreen:
av dst02
Ok, hittade nån länk på google där de visas isofix fram men fattar ingenting då jag inte kan minnas att de fanns på 2011an Jag hade. Jaja, huvudsaken är att de finns bak å att de finns plats för förare å pass fram.
Har du också koll på om de går att få in en normalstor dubbelvagn i bagagen?
Kollade in Xc60 idag å den va ju mindre än V70 så den bilen går nog bort tyvärr likaså Skoda superb som var djup men smal.
Användarvisningsbild
av joel80
Nu har vi ju ingen dubbelvagn.. men vi kan få plats med båda våra barnvagnar (en sulkymodell typ) om vi så skulle vilja, så nog finns det bra med plats där. :)
Det är bra och fyrkantigt... och låg "tröskel".
En väldigt skillnad från tidigare V50 jag hade.
Användarvisningsbild
av Perra83
Köp en D4 direkt. För 7000 får du inte ens Polestar och det är inte ens säkert att det kommer att gå att köpa till Polestar.
Användarvisningsbild
av Bosse78
dst02 skrev: Har du också koll på om de går att få in en normalstor dubbelvagn i bagagen?
Jag kör runt med en dubbelvagn i S80in så det vore illa om man inte fick in en i v70in :D
av Gourmand
dst02 skrev:förutom dragvikten nu då, några andra problem med bilarna som dålig gång på motorer, elfel etc? Övertyga mig från min tidigare skitbil.
Ständiga bilbyten gör bilägandet mkt dyrt. Den billigaste bilen att äga, är den bil du redan äger och det låter inte som det var några direkta fel på din tidigare V70 D2. Att nu göra ett 3:e bilbyte till en exakt likadan bil med några hästar till, kanske inte direkt ger något hedersomnämnande i tidningen "Veckans affärer". Du kanske ska fundera en stund till, eller rentav behålla den bil du rätt nyligen köpt och som uppenbarligen fyllde dina behov för så sent som någon månad sedan ?
av perhall
philipsguy skrev:Hade gamla D3 163 hk femman det funkade bra med automat men andra med manuell låda klagade på dåligt drag på låga varv, tjuvstopp... Sök på D3 så hittar du säkert gamla trådar
Samma för DRIVe (illa där!) och T4. Men de lyckades rätta till det för D3 och T4 genom ny mjukvara som gav extragas när man kör iväg. Lika fint som en D5 eller 2,5FT går de dock inte när man kör iväg.
PH
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]