Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Da har jeg snakket med selger. Girolje er byttet på hver 60 000, var bare ikke ført opp i serviceboken alle gangene, sist oljeskift var 240 000 km service.
Ellers er begge navene foran byttet, servopumpe byttet vinkelveksel byttet. Alt i alt virker det som en meget godt holdt bil.
Så om ingen andre mener å ha noen gode tips og mener at man burde avstå ett slikt kjøp, så tror jeg bilen blir kjøpt i neste uke. Personlig har jeg aldri hatt en bil med så mye km, og er jo selvfølgelig redd for at noe skal gå i stykker som er dyrt. Men mener jeg har gjort så godt jeg kan for å få klarhet i hvordan bilen er.
Samtidig føler jeg jo også at 2010 modellene til Volvo XC70 begynner å bli veldig bra og slitesterke, i tillegg er jo denne Taxi spesifisert, slik at enkelte komponenter holder en høyere styrke enn hva normale biler gjør.
Nå vet jo ikke jeg hvilke komponenter dette dreier seg om.

Takker uansett for alle innspill og tips og råd fra dere :)

Kan for øvrig legge til, snakket med forhandler i dag om ny XC70 Summon D4 AWD Automat. ca 750 000 NOK skulle de ha for den.... :roll:
Jag åker en del taxi i Norge och får en känsla av att
a/ Norrmän allmänt är mer rädda om bilen än svenskar
b/ Taxibilarna är i mycket bra skick
c/ Det är vanligare att man äger sin bil istället för att vara anställd

Annars är det ju en enorm skillnad mellan Taxi Linköping eller Taxi Stockholm, ett företag som har åtta taxibilar och 25 chaufförer som kör olika bilar, eller en person som kör sin egen bil när det gäller hur väl man tar hand om den.

Så svårt att generalisera, även när det gäller tjänstebilar.

Jag har kompisar med tjänstebil som är mycket mer rädda om sin bil än vad jag är om min privatbil (och då är jag inte särskilt slarvig..)
PH
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]