Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Håller med om att 200 hk är seg, minns när jag tog ut min 200 hk och undrade var hk höll hus... testade RICA men då började bilen rycka och ha sig, samt drog klart mer bränsle... inte heller 231 hk är så "pigg" pga den höga utväxlingen, däremot effektiv och "snabb". Kombon hög utväxling och seg gasrespons gör 231 hk småseg också. Ska dock tillstå att jag inte kört 231 hk mycket. Överhuvudtaget är ju V70 en av de tråkigaste bilarna som finns att köra... i klassen... roligast tycker jag nästan att 3,2 är pga det raciga motorljudet.../PH
av jpennerb
perhall skrev:roligast tycker jag nästan att 3,2 är pga det raciga motorljudet.../PH
Min far har en MY08 3.2 AWD och den är riktigt rolig att köra faktiskt, roligare än min fast jag lite mer effekt. 3.2 är en riktig pärla med härligt ljud och bra med effekt ända från botten om än lite för törstig! :???:
Användarvisningsbild
av Bosse78
perhall skrev:Håller med om att 200 hk är seg, minns när jag tog ut min 200 hk och undrade var hk höll hus... testade RICA men då började bilen rycka och ha sig, samt drog klart mer bränsle... inte heller 231 hk är så "pigg" pga den höga utväxlingen, däremot effektiv och "snabb". Kombon hög utväxling och seg gasrespons gör 231 hk småseg också. Ska dock tillstå att jag inte kört 231 hk mycket. Överhuvudtaget är ju V70 en av de tråkigaste bilarna som finns att köra... i klassen... roligast tycker jag nästan att 3,2 är pga det raciga motorljudet.../PH
Fattar inte va ni surrar om... när man kastar i 3an i 70km/h o drar upp till 150 tror man ju nästan att man kör en sportbil! :)
av perhall
Men jag tror S80 är en hel del piggare än V70... hur mycket skiljer det? 100 kg? Det gör en hel del... jag hade en s80 3,2 när jag bodde i USA; uppfattade den som snabb... och fr a är ju motorljudet fantastiskt... inte var den törstig heller/PH
av jpennerb
Det är också själv upplevelsen som känns trött. Motorkaraktären är tråkig och lägg där till en automat som gör det lite "gummisnoddsaktig" med en bil med sävlig fjädring. Men visst rör den på sig även orginal, men sakta! :wink:
av jpennerb
Ok då är jag inte mycket efter. Ska jag hänga på en V60 T6 får jag hoppas att den inte har polestar då! :D
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]