Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Ajson skrev:Var förbi till min Volvohandlare..
Emblemet var en beställningsvara och skulle visst kosta 290 kr..

Tyckte dock mottagandet var sådär när jag frågade om detta var något vanligt eller om det hade varit diskussion om någon Goodwill eller liknande..
Killen i disken sa inget om det hela utan menade bara på att: De stjäl de där emblemen...

Jomen tjena......bara det blåa Volvotexten då alltså..då borde nog hela emblemet blivit bortsprättat kan jag tycka..

Ja det är ju skitsnack och det vet man naturligtvis på volvo men en godwill kan ju även tarva en hel del arbete för deras del.
Men det minsta man kan begära är att man får märket gratis eller åtninstne till djävligt rabbaterat pris för det verkar ju vara en vanligt förekommande åkomma.
Användarvisningsbild
av MartinS
oldtimersmc skrev:
MartinS skrev:Jag bytte mitt på XC60'n som då höll på att lossna. Märket kostade ungefär som 15L soppa så det kändes inte som någon stor sak?!

/Martin
Ps MartinS byt mack 290/15= 19.33Kr/L dyr soppa:-)
Bensinen uppnår ändå aldrig sitt rätta värde! :-)

Jag tror faktiskt inte jag betalade mer än ~240kr för märket i silk-metall till min XC60.

/Martin
Användarvisningsbild
av Datarolf
Jodå, märket försvann för någon vecka sedan på min XC70 MY10 vid en maskintvätt.

Mycket snyggare utan, exklusivt helt i krom. Ock så kan ju alla se att jag har en MY10 :-)

Rolf J
av oldtimersmc
Börjar ju likna en gammal reklam slipp, där man klistrar på ett annat bilmärke på sin skuta...
Volov dags att stå uppför sitt märke!
av oldtimersmc
Tror ngn att Audi Merceders eller någon annan av Premium märkena skulle acceptera detta? :-)-)
Användarvisningsbild
av MartinS
oldtimersmc skrev:Tror ngn att Audi Merceders eller någon annan av Premium märkena skulle acceptera detta? :-)-)
Hellre tappar jag ett klistermärke för 200 spänn än att behöva byta alla dörrar och luckor pga rostangrepp, oavsett om det är goodwill eller inte...

/Martin
av oldtimersmc
Martin ! sitter du och försvarar att man levererar undermänliga produkter till oss konsumenter??? Ingen fara kostar typ 15 liter soppa!
Det är djävligt dåligt och inget annat!

I don't suck dicks, I kick asses :evil:
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]