- mån 11 mar 2013, 15:33
Jord tog jag från en av de skruvar som håller kofångaren bak.
I mittkonsolen har jag en nivåreglering till högnivåomvandlaren så jag kan styra basen då jag kopplat mot framsystemet (funkar med bakhögtalarna och fadern oxå om man vill men detta är bättre om du vill kunna använda bakhögtalarna samtidigt.
Själv kör jag än så länge orginal högtalarna fram (fadat ner bak till min), har ett pioneer ref.kit liggande men inte orkat byta ännu då jag faktiskt upplever ljudet som riktigt hyffsat.
atte skrev:Är också intresserad hur du har gjort.en grov +kabel (35mm2) från batteriet som går under plastpanelen (under vindrutan) bort till höger sidan och in i kupén via en gummiplugg som jag fick skära hål i (intill det s k drivE-batteriet om jag inte minns fel) och sedan under tröskelpanelerna ända bak till bagaget. OBS! handskfacket måste bort för att komma åt.
Hur drog du 12V från batteriet?
Har själv bytt till Hertz högtalare men behöver byta till en bättre förstärkare då 4x40W är lite klent.
Jord tog jag från en av de skruvar som håller kofångaren bak.
I mittkonsolen har jag en nivåreglering till högnivåomvandlaren så jag kan styra basen då jag kopplat mot framsystemet (funkar med bakhögtalarna och fadern oxå om man vill men detta är bättre om du vill kunna använda bakhögtalarna samtidigt.
Själv kör jag än så länge orginal högtalarna fram (fadat ner bak till min), har ett pioneer ref.kit liggande men inte orkat byta ännu då jag faktiskt upplever ljudet som riktigt hyffsat.
//Gameburg
----------------------------------------------------
Kör: V60 T6 AWD Recharge my23
Tidigare: V70 D4 AWD Sport edition, polestar my16
V70 D5 Momentum, polestar my12
940 -92
----------------------------------------------------
Kör: V60 T6 AWD Recharge my23
Tidigare: V70 D4 AWD Sport edition, polestar my16
V70 D5 Momentum, polestar my12
940 -92

- By ThorHammer