Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JohnB skrev:Jag kikade lite på V8 AWD på blocket och det fanns kring 10st till salu med diger utrustningslista med ingen var utrustad med bränslevärmare med tidur. Är det ovanlig utrustnings på just V8:an eller finns det kanske inte alls? Är det någon som vet vad det skulle kosta att eftermontera om det är möjligt? lite trist att alla till salu just nu är svarta eller grå då man är lite svag för Passion red :) .

/John
Jag hade bensinvärmare i min första V8:a 2007 så det finns. Kanske att bilhandlarna inte alltid skriver detta i sina annonser. Har märkt att det ibland "glömts" bort.
Får, som ännu en i ledet, försöka övertyga om en V8:a! Precis som namnet skvallrar om lite så körde vi just en sådan för en tids sedan, och även då vi hade en hel del lustiga el relaterade fel (vilket vi verkade vara väldigt ensamma om..) så var vi kanonnöjda med bilen. Att tillägga är att en kallstart per dag är bra för hälsan! :mrgreen: (eller kan iaf garantera ett leende om dagen :-)-))
Jag kollade själv just nu på Volvocars efter bränsledriven värmare till S80. Det var lite märkligt för både fjärrstart och tidur finns, t.o.m med detaljnummer, och monteringsanvisning, men någon värmare nämndes inte på sidan. Men eftersom den nämns på Volvoparts sida med detaljnummer och pris, så måste den ju finnas (någonstans?) Närmaste Volvobutik kanske kan svara mer på detta.
Ja man får väl ringa och fråga närmaste verkstad vad det kostar att installera. Jag har bensinvärmare i S60:in och skulle inte vilja vara utan det i nästa bil då man blir ruskigt bortskämd med att alltid ha varm bil oavsett var man parkerar. Ska även kolla om det går att integrera värmaren med VOC eller om det bara är nyare bilar som har den funktionen.

/John
Behovet av värmare är ju mindre med en V8 än med en diesel och själv klarar jag mig ok utan fast bilen står ute på natten oftast. Men jag kan absolut förstå dem som vill ha en värmare. Det är grymt skönt att komma ut till en varm bil, inte minst om man t ex bor norrut eller är i fjällen och åker skidor. I Stockholm där jag bor är det ofta runt noll grader på vintern så det blir varmt ganska snabbt ändå.

Jag är också helt såld på ljudet i Volvos (Yamahas) V8!!

Bättre än:
Frågar igen...Funderar på¨att köpa en S80-07 2,5T aut.Finns det nåra speciella fallgropar på den modellen som man ska tänka på? Har haft ca:25-30 Volvobilar,flera med aut.Började 1975 med en Amazon.Vad jag undrar är om det är något särskilt man ska hålla ögonen på? Och nej,jag vill inte ha nån V8.MVH :)
2.5T är ju en rätt skottsäker motor så länge servicen är skött. Det är ju ett stående tips på forumet att byta olja i automaten och skölja den om oljan aldrig är bytt och den rullat många mil. Jag har dålig koll på den nya plattformen i övrigt.

/John
Någon som kan hjälpa mig med en fråga angående en s60 t5 automatlåda.
Jag undrar ifall man kan växla från R till N till Du utan och bromsa och trycka på spakspärren när bilen står stilla?

Jag höll på klydda med stereon och då hade jag lådan på N, då råka stereon pusha till spaken till D! Och då blev jag orolig, för nu kan man både dra från R till N till D utan och varken ha bromsen i eller spakspärren i när bilen står stilla.

Har jag kanske sabbat nåt i lådan eller någon spärr eller är det så det ska va?
Jag har inget svar på din fråga, men du kanske skulle ställa den i rätt forumsavdelning? S60 har två egna avdelningar beroende på årsmodell.
Det underlättar för dig att få ett svar med bäring i samt även för att sökfunktionen på forumet skall bli så bra som möjligt.

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?