Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Låter som en kanonbil. Kul att Volvo får sälja en och annan prestandabil också.

ECM-uppgradering, vad betyder det?

Edit: Polestar antar jag, mtp rubriken...
Användarvisningsbild
av Krollspell
Grattis till en ny kärra med en riktig kanonmotor!

När det gäller sportchassi vs four c så har jag haft bilar med både och, men jag väljer i fortsättningen four c alla dagar i veckan.

Anledningen till att jag sist valde sportchassiet var "r designen" med de blå mätarna som inte går att få annars. I advanceläget är four c styvare än sportchassiet och ljudnivån är betydligt lägre. Det enda som jag saknar är sänkningsmöjligheten, men jag tycker att fördelarna med four c utan tvekan överväger.
Senast redigerad av 1 Krollspell, redigerad totalt 0 gånger.
av perhall
Ja, visst är 4C avsevärt tystare än sportchassit och lite men märkbart tystare än std-chassit? Ett sportchassi skapar ju alltid mer ljud än ett std-chassi.../PH
av Ferraridriver
Det verkar inte bli fler prestanda bilar som tjänstebil. Volvobil verkar ha tagit bort denna konfiguration strax efter jag gjorde min beställning...
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Man kan även sänka bilar med Four C. Dock måste man programera om bilen i VIDA.
Här är en som låtit Volvo montera sänksatsen och programera om sin bil: http://www.garaget.org/?car=143438
Användarvisningsbild
av Guligan
Ferraridriver skrev:Det verkar inte bli fler prestanda bilar som tjänstebil. Volvobil verkar ha tagit bort denna konfiguration strax efter jag gjorde min beställning...
Ajaj, kan alltså betyda något av nedanstående:

1. T6 är slutsåld som MY13 och att den inte återkommer till MY14 :evil:
2. Din arbetsgivare blockar modellen. :cry:

Är du anställd på Volvo Cars eller AB Volvo?
av perhall
Pga kris i branschen har flera bilftg eliminerat möjligheten att ta ut högspecade tjänstebilar. Vet ett fall där VD:n tog ut största värsta modellen och specen några dagar innan han gick ut och meddelade all personal att det är 7,5bb istf vilken bil man vill../ph
Användarvisningsbild
av poseidon
Jo, eller som på vårt företag där man försöker värna om miljön (vi skall minska utsläppen med x% varje år) men man har ingen miljöbilspolicy på tjänstebilar. Alla chefer har typ Q5 å A6or.....
av Ferraridriver
Jag beställer via Volvobil.se. Deras konfigurator är väl styrd av önskemål från VPS skulle jag tro. Det är väl det styrmedel de har för att få en välavvägd begagnadpark framöver. Det kan säker finnas flera anledningar till att den saknas just nu. Bug i systemet (inte så troligt), för dyr att tillhandahålla anställda (mer troligt). Man kan fortfarande beställa övriga bilar som har T6 i sitt utbud men inte V70. Svårt att veta varför de har valt detta just nu...
Användarvisningsbild
av Guligan
Ser ut som att V70 är helt stängd för tillfället i konfiguratorn - oavsett motortyp.

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider […]

Ardic 612D

Hej, jag har en Ardic 612 D dieselvärmare som[…]

Startproblem batteri?

Hur kommer man åt regulatorn?