Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lindgren191
crumpets skrev:Det är verkligen ingen kinalåda i volvon.

ta reda på fakta! det sitter en aisin (stavning)som är rena skiten! japan/kina är den tillverkad...
Användarvisningsbild
av gooose
det sitter en AW låda Aisin Warner tillverkad i Japan
Inte riktigt kina men dom skriver ju i båda länderna med krumelurer

Kanske e det som avgör

//Gooose
av polarnallen
Just precis,det är absolut ingen svensk låda i,sen om det är kina eller japan låda är skitsamma,kass ändå .Det var faktiskt Volvo som upplyste mig om detta :-O)
av jpennerb
Att jämföra Japan vs Kina är helt fel då det första landet är världsledande när det gäller kvalite' och produktivitet. Så att en automatlåda är konstruerad och tillverkad i japan ser jag som bara fördelar.
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag kan inte annat än bli hänförd inför en sån bländande okunnighet och arrogans. Att likställa kinas och japans kvalitet... Självklart vet jag att det är en japansk låda, det har suttit japanska automater i Volvo sedan hedenhös. Kvalitetsmässigt är det bara en fördel.
Användarvisningsbild
av Bosa
Ääh, Japan producerar ju bara skräp såsom Nissan, Mitsubishi, Mazda, Honda, Toyota, Lexus som ju ligger i samma klass med Kinas Lifan, Roewe, Great Wall osv... ;)

En växellåda från Aisin duger ju uppenbarligen i en Lexus LFA men å andra sidan är ju det Japan/Kina-skräp den sitter i också. :D
av polarnallen
Visst är jag okompetent men en skitlåda har jag iallafall.....volvo har än så länge bytt och fixat för 30000 kr och än är det inte över,så jag är bara sä trött på skiten,det skall bara fungera...bilen har ju bara rullat 10000 mil....Sorry att tråden fick en helt annan innebörd.... ?:-/
av Filippo76
Antar att detta löste sig för trådskaparen? Jag är lite intresserad av resultatet och hur det löste sig, då jag har liknande fel på min XC70 -10.
Min TryggHansa förs täcker endast upp till 10 tusen mil, och MaxiTrygg gick ut för ett tag sedan ( över 2000 mil sedan inköp)
Bilen har gått ca 13800, så detta är inget annat än dålig kvalitet.
av drefk2000
polarnallen skrev:Visst är jag okompetent men en skitlåda har jag iallafall.....volvo har än så länge bytt och fixat för 30000 kr och än är det inte över,så jag är bara sä trött på skiten,det skall bara fungera...bilen har ju bara rullat 10000 mil....Sorry att tråden fick en helt annan innebörd.... ?:-/
Inkompetent heter det
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]