Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
"Volvo står alltså inför en stor utmaning de närmaste åren. I den utmaningen ligger nya generationerna av XC90 och V70 som står näst på tur. Två oerhört viktiga bilmodeller för den svenska biltillverkaren. Först ut är XC90 som kommer mot slutet av 2014."
Källa: http://www.teknikensvarld.se/2012/12/03 ... miljarder/

Man kanske inte kan hoppas på större förändringar till MY14 i alla fall vad gäller V/XC70, men i mars får vi väl facit i Volvos utställning på Genevesalongen.
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag läste artikeln. Peter Mertens pratar om nästa modellgeneration, och den ligger nog en bit bort.
En facelift bör hinnas med innan dess, t.ex. till MY14 (vecka 20...)
Användarvisningsbild
av Gurra82
ja nu får allt volvo göra något med v70 och xc70, mitt ha begär är just nu lika med noll på V70/xc70, varför byta till en bil jag redan har?
av perhall
Samma här, vid "faceliften" MY12 var förändringarna så små att de gamla bildern används i broschyrer och kommunikation men med de nya backspegel-blinkersarna photoshopade...
Användarvisningsbild
av poseidon
Priserna på V70 lockar inte heller... Passat DSG170 4Motion med Premium å R-line för 329 tkr innan ev rabatter.... Det lockar.
Användarvisningsbild
av daSea
Aftonbladet länkar idag till en artikel i SvD Näringsliv där det hänvisas till en intervju med nye Volvo vd:n Håkan Samuelsson av brittiska Autocar. Där säger han att 8 av Volvos 9 modeller (alla utom XC90) skall få en ordentlig uppdatering under 2013. En ny XC90 skall sedan börja säljas sent 2014. Facelift med ny design, nya motorer och digital instrumentering (säkerligen á la den i Volvo V40 med ett digitalt kombiinnstrument som man kan anpassa lite efter eget tycke och smak).

artikeln: http://www.svd.se/naringsliv/motor/volv ... 827666.svd

Kan ju bli trevligt...
Användarvisningsbild
av philipsguy
Nu har Teknikens Världs spionfotografer siktat både en uppdaterad S60 och XC60 på vintertest. Borde de inte siktat någon mer modell om det hade varit aktuellt med t ex V/XC70 eller pytsar de ut bilderna lite efterhand?
av MattiasD
När brukar info bli officiell om ändringar inför nästa modellår? Och när blir de beställningsbara? I och med att jag byter jobb har jag bestämt mig för att lämna tillbaka V60. Det känns surt att lägga en order på en ny V70 MY13 om det straxt senare kommer en My14 med t ex nya mätartavlor. Idag ser mätartavlorna med sin pixlade information ser riktigt utdaterade ut.
av perhall
poseidon skrev:Priserna på V70 lockar inte heller... Passat DSG170 4Motion med Premium å R-line för 329 tkr innan ev rabatter.... Det lockar.
Samma problem med Passaten, den känns också gammal... så det blir nog ofta en prisfråga: passat eller V70.../PH

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?